Dan före dopperadan

Precis som för de flesta andra är det ett fasligt sjå så här dagarna innan julafton. Klappar som ska slås in, knäck som ska kokas, finkläder som ska strykas, kanske bilar ska tvättas och ses över så att den tar alla julfirare helskinnade många resande mil, stora resväskor som ska packas och en Marsipanros som ska underhållas. Nåväl det sista har kanske inte de flesta, men det har vi. En himlarns svårflörtad Marsipanros som känner på sig att det stressas lite och ju mer jag härjar runt desto trilskare blir hon såklart. Så jag försöker att sätta mig ner och glömma allt det där, som står på den där långa listan, och bara koncentrera mig på att bita i bitringar och prassla med papper och sånt. Eller jag lovar, så långt har det inte gått än att jag biter i bitringen men vem vet det kanske skulle ha rogivande effekt? Imorse provade vi gröt för första gången. Smakportion alltså. Ja inte vet jag om hon smakade så värst mycket för gröt var det precis överallt utom i munnen men det var visst väldigt mysigt att sitta med mamma och pappa vid frukostbordet. Och sen flyga flygplan ända upp i taket!
 
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Så söt :-)

2012-12-23 @ 17:03:15
URL: http://madelein.se/
Postat av: Karin O

GOD JUL!:)
Kram

Svar: Julkram till dig Karin!
Little Miss Fix It

2012-12-24 @ 03:49:37
URL: http://kakansemlanoliven.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback