En heldag med David Carlson

Den här veckan har jag hållit hus i Ikeas nya mötescenter i Älmhult. Nya fräscha konferenslokaler med fina inredningsdetaljer, jag gillar särskilt björkstammarna med pilar som visar vägen, även om just svart/gult inte är min kopp te direkt så är det fint med ett naturligt inslag. Och väggschablonerna i svart är ju läckra.

Idag har vi haft en heldag med David Carlson, han som grundade David Design en gång i tiden, och mannen bakom Designboost för att nämna något. Han har lärt oss allt han kan om "Make Design Matter" och har dessutom grymt långa och känsliga tentakler som känner av vart vindarna blåser på designfronten i allmänhet. Hur intressant som helst och jag har sugit åt mig som en svamp! Vi har även haft en grymt rolig workshop tillsammans och jag tänkte visa lite bilder senare om ni vill se. Nu åker dessvärre min plupp in på Mac-akuten över natten, den verkar också må tjyvtjockt så kanske blir det en mini-Mac i sommar..? (Eller så har jag 70Gb bilder som fyller systemet *host*.)


Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback