Pin it!

Jag har märkt att det här med blogg-scoop inte är min starka sida, jag tänker helt enkelt inte på att tipsa om allt om jag så sitter på en guldgruva, kalla mig tanklös eller, gud förbjude, snål men ska jobba lite på det. Börjar med att tipsa er om Pinterest, ett arkiv av inspiration! Kanska något du redan använder? Själv har jag haft det i jobbet i kanske 1,5 år men skapade först ett eget konto i höstas, för om sanningen ska fram är just "pinnandet" inte min starka sida heller, det är mest den visuella inspirationen jag är ute efter.

Man går in på pinterest.com och vill man själv inte skapa sina egna anslagstavlor med inspirationsbilder så kan man bara använda sökfältet och spana runt. Men vill man börja bygga upp ett litet arkiv med fina bilder, smarta lösningar och inspiration deluxe, eller sprida sina egna bilder (länka till sin blogg) och följa andra så börjar man med att be om en inbjudan (Request an Invite) så tar det ett par dagar eller så innan pinterest-teamet har behandlat förfrågan och man får tillgång till härligheten. Fråga mig inte varför denna byråkrati men så är det. Sen laddar man ner en Pin it-knapp till sitt bokmärkesfält å då är det bara att åka. Har man ett facebook-eller twitterkonto loggar man in genom det, smidigt.

Kan du inte vänta? Lämna en kommentar med din mejladress så skickar jag en inbjudan ikväll. Happy pinning!


Foto: skärmdump från Emmas inspirationstavla, hon är mycket flitigare än jag!

Kommentarer
Postat av: Caroline

2012-02-15 @ 07:43:25
Postat av: Erica

Åh, jag älskar Pinterest och använder pin it-knappen ganska flitigt! :) Tack för en fin och inspirerande blogg!

2012-02-15 @ 08:19:56
URL: http://www.dreaminpink.se
Postat av: Linda

Jag har precis hittat till Pinterest och gillar det verkligen. Hade gärna haft en egen sida där så jag hade kunnat dela med mig av mina favoriter! Tack förresten för en himla trevlig blogg! :-)

2012-02-15 @ 09:01:08
Postat av: Stina

Jag brukar titta in där och få inspiration men det skulle ju vara perfekt med ett konto. =)

Underbar blogg!

2012-02-15 @ 11:10:44
Postat av: Emelie

Bra där Sara! Ibland tar man bara saker för givet och tänker att alla andra redan vet. Men så är det ju faktiskt inte! Pinterest och mycket annat är verkligen värt att berätta om och låta andra ta del utav. Hoppas du mår bra! Kram Emelie

2012-02-15 @ 12:53:56
URL: http://www.inredningswaagen.se
Postat av: Helena / Bara en kaka till

Hej Sara! Vad roligt det var att träffa dig på bloggeventet i helgen! Hoppas att SJ skötte sig när du skulle resa hem på söndagen. Syrran säger att det alltid strular i Hässleholm, och att de utländska medarbetarna på Ikea därför alltid brukar kalla det för Hassle-holm. ;-)

2012-02-15 @ 13:47:23
URL: http://www.baraenkakatill.se
Postat av: Sara - Little Miss Fix It

Jag har skickat en inbjudan till er som hittills bett om en, men eftersom jag nu lämnar datorn på service över natten så kan jag först skicka flera inbjudningar i morgon... Bara så ni vet!



Helena: Ja, hurra, det var kul att få ett ansikte IRL, mer sånt! SJ var exemplariska om man bortser från att de även verkar givit sig in i bussbranchen i Skåne. ;)

2012-02-15 @ 17:31:37
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Tess Gustafsson

vilken härligt inspirerande blogg du har, tack! Längtar till att kunna strukturera upp alla härligheter och inspiration på pinterest. Trevlig helg!

2012-02-18 @ 11:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback