Kryddstarka kulor

Som för många andra så dyker många bra idéer upp i mitt huvud precis när jag ska somna, eller om jag vaknar mitt i natten. Så var det här om kvällen när jag plötsligt såg framför mig vad fint det skulle vara med träkulor på ett läderband runt midjan på mitt svarta lilla bord (från KRYDDSTARKT, remember?). Jag berättade inte om denna tanke för någon så döm om min förvåning när jag ett par dagar senare ser att min kära vän Hildur har haft precis samma idé. Det visar sig när vi pratar på telefonen att vi båda haft den här tanken samma dag! Det bevisar bara att två identiska tankar kan formas på två helt olika platser samtidigt och ibland ska man nog inte vara för snabb att tänka "kopiering". Eller som Hildur uttryckte det, genier tänker lika...

För att återgår till bordet. En underbar detalj på detta lilla bord är "halsbandet" men redan när jag fick det i våras blev jag besviken på att det i verkligheten skiljde sig från det som visades på pressbilderna och sedan dess har jag testat lite olika variander:


Ett vanligt halsband fick ersätta de stora orginalkulorna ett tag, och sedan i höstas har bordet varit helt naket.


Trärena kulor och en naturfärgad tjock lädersnodd. Jag valde mindre kulor, Ø 40mm, tycker att de proportionerna känns bättre.



Voila! Nu gifter det sig fint med både byrån i hallen och våra vardagsrumsbord.

Foto: Sara Zetterström, little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Fint!! Alltid lika inspirerande!

2012-01-11 @ 07:08:42
Postat av: Maria Westerlund

Så fint det blev! Finare än tidigare!

2012-01-11 @ 19:00:09
URL: http://miawinredning.blogspot.com
Postat av: Niki at myscandinavianhome

Such a great idea, I love a bit of IKEA hacking!

2012-01-14 @ 21:12:31
URL: http://www.myscandinavianhome.blogspot.com
Postat av: Mirelle

Så fint! :)

2012-02-09 @ 13:10:43
URL: http://dekor.blogg.se/
Postat av: Lina Steén

WOW! vilken inspirerande och fin blogg du har.

En ny till läslistan. - check :)

2012-02-09 @ 13:45:36
URL: http://linasteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback