Att vara byggbakis

Idag har det varit en riktigt hopplös dag. Om man ser till effektivitet och fixarlust. Direkt när jag vaknade imorse kände jag hur sliten jag börjar bli efter de senaste veckornas ganska höga renoveringstempo. Mannen hade herrmiddag igår och kände rimligtvis av avecen men vad ska jag skylla på? Jag tror att jag är byggbakis. Förutom att ha surfat hyllinspiration till kontoret (för nej, jag kan inte riktigt förlika mig med tanken på att pärmarna inte går in stående i skåpen under sängen, som jag tänkte) och besökt ett par inredningsbutiker i småstaden så har jag inte gjort många knop. Jag tänker mig en enkel vit stringhylla på väggen i vinkel mot skrivbordet. Den kommer smälta in fint och fylla funktionen perfekt, klassiskt och snyggt, vad tror ni om det?
 
Igår satte vi tillbaka alla lysknappar och kontakter som fått nya kläder i form av ett par lager sprayfärg. Hej då nikotingula-90-talslook och hej fina svart-som-natten-exteriör! Tänk att så lite kan göra så mycket. Därför tror jag att jag ska dra fram symaskinen ikväll. För att sy har jag inte unnat mig att göra den senaste månaden när alla måsten har hängt över byggprojektet och mig som projektledare så ikväll blir det till att trotsa baksmällan och göra något roligt. Något litet. Som att sy.
 
Happy Friday!
 
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It
 
PS. Jag har börjat länka dåligt, för det är då hela stycket blir understruket, galet irriterande och inget svar har jag fått från blogg.se heller.... Suck. Hav förtröstan! (lika mycket pepp till mig som er tror jag...)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Håhåå vad fint!!! Och så himla smart. Genast ser jag ett nytt semesterprojekt ;) Heja sprayfärg! Och dig! :)

2012-07-13 @ 20:16:25
URL: http://lottaochdom.blogspot.com
Postat av: Lotta

Men ÅH vad fint! Och så himla smart. Genast ser jag ett nytt semesterprojekt ;) Heja sprayfärg! Och dig :)

Svar: Hahaha! Heja dig och semesterprojekt :)
Little Miss Fix It

2012-07-13 @ 20:18:39
URL: http://lottaochdom.blogspot.com
Postat av: Monsterscircus

det är mega cool! och billigare än att köpa dem svart, för de är verkligen dyrt här i DK. super uppskattning blogg du har och vad ett projekt jag arbetar på. ha en trevlig helg :-)

Svar: Enkelt och betydligt billigare som du säger. Tusen tack för att du läser bloggen, och kul att du gillar den :)
Little Miss Fix It

2012-07-14 @ 13:19:23
URL: http://monsterscircus.wordpress.com
Postat av: Clara

jäklar va snyggt!

Svar: Åh tack Clara )
Little Miss Fix It

2012-07-14 @ 14:33:47
URL: http://bohemhoe.blogg.se
Postat av: Linnéa - mina finheter

Det där med att spreja några lager färg gör verkligen susen. Har provat några gånger tidigare och med lite uppruggning och målartvätt innan håller det riktigt bra. Snyggt!
Har förresten bildbevis på mitt fina grönskande ekollon :)
Det har kommit några små blad!
Kul att följa dina flitiga uppdateringar :)
kram

Svar: Lysknappar brukar inte vara några problem, det är värre att få kontakter som utsätts för mycket slitage (typ det till hårfönen eller dammsugaren), men det är ju inte värre än att man får bättra emellanåt. Snart kommer en updatering på ekollonfronten här på LMFI oxå :) Kram!
Little Miss Fix It

2012-07-19 @ 00:45:11
URL: http://minafinheter.se
Postat av: Matilda Johansson

Snyggt! .d

Svar: Tack! Och förbaskat enkelt ;)
Little Miss Fix It

2012-07-19 @ 10:34:03
URL: http://enmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback