Sovrums & klädkammarinspiration

Idag ligger LMFIblogg.se's förstasida, det brukar generera en hel drös nya besökare. Jättekul och väldigt välkomna hit!
 
Jag fick frågan om jag kunde visa inspirationsbilder hur hemmet ska se ut när det är färdigt och det är klart jag vill. Det största problemet är att jag inte lagrar inspobilder direkt, förutom i huvudet, och att då försöka hitta något som matchar de idéer som jag kanske snappat upp på en resa eller i i en tidning är inte det lättaste men jag har gjort ett försök.
 
Here go:
Det största ingreppet vi gjort är att väggen till den gamla minimini-klädkammaren revs och istället byggdes en ny, längre ungefär 1.5 m ut i rummet för att få till en bättre rumslighet utan massa vinklar och vrår. I det som blir den nya klädkammaren byggs garderobsstommar in och en platsbyggd MDF-lösning tillkommer under snedtaket. Utanför klädkammaren kommer det bli sovrum till oss och den Vilda bebin, samt dold förvaring till mina tusen pysselsaker.
 
I det som var gamla pyttiga sovrummet har dörröppningen byggts igen och ersatts av ett fönster för att bibehålla ljusinsläppet i hallen. Hallen får ny förvaring för porslin och dylikt som inte får plats i köket och en ny dörröppning, med dörr denna gång, och ingång där det förut var en platsbyggd hylla. Detta för att ge plats åt en gästsäng och samtidigt behålla skrivbordslösningen som vi tidigare hade på kontoret. Frågor på det? Nej men såklart hänger ni som inte varit hemma hos mig riktigt med på detta men jag lovar att visa efter-bilderna så fort vi har målat klart och kommit på plats igen. Nu är det mest dammigt (jag överdriver inte om jag säger att jag dammsugit och våttorkat varje dag i mer än tio dagars tid nu, men det liksom kryper fram ur väggarna) och allmänt rörigt men vill du se hur sovrummet såg ut tidigare kan du kolla in det här inlägget så länge. Och här kommer lite inspo-kollage och bilder som har lagts till grund för sovrummet/klädkammaren, tanken är att det blir en mini WIC som blir ljus, mjuk och lättöverskådlig med ett stänk av flärd och industri. Plättlätt, ja veit!
 
Foto: Bildkollage - lampa via Byggfabriken, mode-moodboard via Voguesparis, mannekäng via Rax & Dollies, heltäckningsmatta egenfotograferade prover och galgar vita BUMERANG från IKEA.
 
Foto:  Färgbild via Things Organized Neatly konverterad till svartvit.
 
Foto: Bild 1 via Solrum, bild 2 via Vi i Villa, bild 3 via Olsson & Gerthel, bild 4 via Hus & Bus, bild 5 Marcus Lawett för Residence 1/2012.
 
Dessutom måste jag nämna Linas WIC, überfixiga It's a House ni vet, som varit väldigt inspirerande. Vi har inte alls samma förutsättningar med takhöjd och ljusinsläpp men fler än en gång har jag kikat in där och låtit mig inspireras över organisationen så tack för det!
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa - mina finheter

Tack för inspirationen! Även jag drömmer om en stor garderob, men vem gör inte det...

Ang. den lilla eken soon to be. Tackar som frågar. Tänkte på det häromdagen att jag skulle skickat dig en liten uppdatering :)
Det går hur som helst alldeles utmärkt! Det har precis kommit upp ett litet skott som växer ett par mm per dag. Sakteliga framåt. Jag vill ju ha en liten miniek nu! Bums! Jag är iaf himla glad över att de här veckorna av tålamod börjar resultera i något :)
Tur du hade två då så det blev en liten ek iaf :)
stor kram!

Svar: Hoppas att slutresultatet kan inspirera ännu mer då. :) Nu är svärfar här och målar och jag ska beställa golvläggning as we speak så nästa vecka blir det till att inreda deluxe! Can't wait.
Men de där bebisekarna är ju så söta så man dånar... Jag pysslar lite med min varje dag :) Kramkram!
Little Miss Fix It

2012-07-05 @ 22:17:54
URL: http://minafinheter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback