Efterlysning: vit plastmatta

Hallå alla härliga bloggläsare. Vad roligt att så många kikar in här och särskilt kul att ni kommenterar och delar, nu senast både barnvagnar och kärleksglöd - det gör mig extra glad! Jag sitter och väntar på att klockan ska bli en timme senare så jag och vilda bebin kan åka och hämta hem mannen som varit och jobbat i Italien. Sista jobbresan innan storkleverans tror jag bestämt, så skönt.

Ja, ja nog snicksnackat. Jag skulle verkligen behöva er hjälp. I köket har vi en vit plastmatta modell vävda trasor, ja fast i plast alltså. Den kommer från ett säsongssortiment på IKEA som hette VÅREN och gjorde ett gästspel 2008. OM vi har gillat den mattan, den lyser upp köket så fint, tar udden av allt rött ekgolv och passar liksom perfekt där i vår nisch under matbordet. Men idag fick jag nog för nu är den även i vardagsrummet, på kontoret, i trappan ja liksom lite all over the place för den börjar ha gjort sitt och faller i bitar. Snart hittar jag den väl i underkläderna också. Små vita plastbitar som är skitjobbiga att dammsuga upp för det känns som ett evighetsjobb. Jag dammsuger och mattan fäller på, som värsta Gotlandsrusset som släpper vinterpälsen.

Visst har jag tänkt på alternativ, kanske en bit gummimatta från Trelleborg, finns dock inte i vit och de vita fula kopior jag sett ser just ut som... fula kopior, no shit, så det är nu ni kommer in i bilden. Har ni några förslag på ersättare? Eller rent av en piggare gammal vit VÅREN som ligger och skräpar? Nej förresten, jag har ju redan en som skräpar så helst en som är hel i så fall som jag kanske kan köpa? Eller nåt annat? Kanske finns det 140x170 cm vita Pappelina? Fast den måste vara rätt billig också. Ujuj, kulorna rullar här vill jag lova. Snart blir det lägenhetsrenovering och den vilda bebin är inte heller helt gratis så ofödd hon är... och tvättmaskinen som bestämde sig att gå hädan. Åsså nalkas det semester och även om vi inte har planerat någon dunderresa så kommer jag vilja äta en jäkla massa halloumi och jordgubbar och inte dra in ett korvöre på ett tag... ja ni fattar. Billigt är bra.

Hit me, jag lyssnar.


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag såg en vit matta på vägen ut från Granit sist. Tittade aldrig närmare på den men jag fick för mig att det var typ någon slags plast eller sånt "balkongmattematerial". Hittar den dock inte på deras hemsida. Det var i Hötorgsbutiken i Sthlm jag såg den iaf :) Ja, och inte vet jag mått heller, så jag kanske inte var till så stor hjälp i det stora hela ändå! Kram

2012-06-13 @ 21:46:43
URL: http://www.utoin.se/blogg
Postat av: Lotta

Googlade "vita plastmattor". Det finns lite här o där men om de är helvita eller smutsvita kan jag inte avgöra. Iallafall kika på www.kilandsmattor.se och nylandersmattor.se och lannamobler.se den sista har pappelina mattor. Visst är de väl ok och lite mer kvalitet, eller? Lycka till!

2012-06-14 @ 19:18:36
Postat av: Sara - Little miss fix it

Ha-ha, tack för tanken Emelie! ;) Kram på dig

Lotta: wow vilket matt-tips, rena rama godisbutiken ju, ska ta mig tid att kolla igenom sajten i helgen. Tusen tack!!

2012-06-15 @ 18:36:50
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback