Vilken solskenshistoria

Vaknade tidigt, långt innan väckarklockan ringde och gick upp och startade dagen. Härarbete för att hinna saxa mellan föräldrautbildning och förlossningsföreläsning och där emellan att runda av. Imorgon jobbar jag min sista dag på sisådär 14 månader. F j o r t o n. Oh my! smaka på den. Rensade ur och packade ner arbetsplatsen igår och idag är det sista åtgärderna för att säkra att inte jobbet går under utan mig. Eller ett under att jag inte ställer till med något jobbigt eller hur det nu va...

Solen flödar in i nästan hela lägenheten och jag blir så där lycklig långt in i själen av solkatterna. Så jag var tvungen att åla runt med kameran för att fånga lite av det fantastiska ljuset. Lättare sagt än gjort och jag kan säga att moi, AKA lilla flodhästen, i position knähöjd is not a sight for sore eyes... Men soligt är det och snart ska jag träffa den övriga flodhästflocken. Hoppas solen skiner på er andra också!


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du kommer vara så otroligt saknad på måndag morgon. När jag som en trogen svan flyger in i första vagnen och upptäcker att du inte sitter på din plats. Jag kommer leta. Under sätet, på WC (fast jag vet att man gärna inte besöker WC på Ö-tåget) knacka på hos lokföraren och till slut komma till insikten;

Morgonstuden på tåget är förbi, och vem vet när den återupptas. (Nu kommer klumpen i halsen och snickningarna i näsan. Tårarna tränger bakom ögonlocken.) för morgonen, arbetsdagen och kvällen - kommer inte bli den samma utan dig vännen.

Svar: Visst överlevde du gårdagen? Men imorgon, då är det dags att ta fram stora näsduken... Pjuh.
Little Miss Fix It

2012-06-14 @ 14:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback