Opera är min kopp te

Jag visste ju så mycket som att vi skulle mötas på Folkoperan på Hornsgatan i Stockholm, men om det faktiskt innebar att se en riktig föreställning var jag inte helt säker på . Men nu är jag alltså åter på hotellet efter min första operaupplevelse. Den moderniserade historien om Julius Ceasar och Cleopatra var skruvad, väldigt politisk och queer så jag lämnade inte stället med fuktiga ögon och "almost peed my pants" som Julia Roberts Vivianne i Pretty Woman, MEN, sången, showen och danserna. Oh my vad jag gillade det! För att inte tala om den vilda bebin som uttryckte kulturglädje genom att stampa takten under öppningsnumret. Jodå, opera är definitiv vår kopp te.

Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback