Barnmorskebesök och blåbärspannkaka

Nu har det varit tyst här i några dagar, mest p g a jobb och foglossning i en (o)härlig pardans som har tröttat ut mig rejält. Idag har vi besiktat den vilda bebin wich means hemmajobb för att inte förlora för mycket arbetstid. I denna v 26 såg allt bra ut och jag (men även bebis som tur är) växer frodigt som ni kan se på bilden. Vi fick lyssna på jämna, snabba hjärtslag och har nu en kurva att följa. Min BM älskar Ikea och har alltså ett väldigt gott öga till mig (inte blev det sämre av att Jesper körde "50? Det skulle man inte kunna tro"-charmningen när hennes förestående födelsedag kom på tal) och än så länge har hon inte skällt på mig alls. Fast jag inte äter skitmycket broccoli.

Jag äter hellre pannkakor och det blev det till lunch idag. Också. Det fina med hemmalunch är att pannkakorna äts stekpanneknapriga och inte micro-sladdriga, och att jag genom att dra preggo-kortet gjorde en färska blåbärs-beställning av mannen som snällt gick och handlade. Finns det nåt godare än blåbär som, (blunda nu alla trädkramare) fast de odlats på andra sidan klotet, smakar svensk sommar!?

Glöm inte att tävla, ända till midnatt på söndag har ni chansen att vinna en uppsättning tapeter från Eco Exclusive. Vad väntar ni på, go go!


Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Malin

Mamma gör pannkakor med spenat i! Riktigt goda och fyllda med järn, passar en preggo-Sara! Jag var också hos BM idag, lyssnade på hjärtljud och gjorde ett extra UL. Bebisen var fixerat, vaken och hickade under tiden, stackaren! Nu är det bara 2 v kvar, sen får han mer plats att hicka på! :)

Smart det där med preggo-kortet..

2012-05-04 @ 14:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback