Byggplanering

Ikväll har jag permis från slutprojektet i Älmhult och åkte hem för att träffa snickaren som ska bygga om hemma hos oss. Vi gick igenom den kommande rockaden mellan sovrum/arbetsrum. Veckan efter midsommar drar det igång vilket betyder att min midsommarvecka tillika första semestervecka kommer vara späckad av förberedelser, som att beställa specialmaterial till klädkammaren och skjutdörrar, beräkna material och stuva undan 15 m³ pryttlar.

Och innan dess är det ännu mer fix för byggritningarna måste bli klara (och jag kanske kan få grepp om ArchiCAD en gång för alla), en dörr och ett fönster skall snokas rätt på, golvslip (alt. golvslipare) skall bokas, möbler handlas och draperier sys. Eller åtminstone skall tyget hittas och inte minst ska jag försöka övertala svärfar att komma och måla alla ombyggda väggar... Nä, jag vet, det är inget litet projekt varför jag vill få det gjort så tidigt som möjligt på ledigheten, innan den vilda bebin får för sig att byta bostad. Så här sitter jag nu med ritningar och tumstock och magen full av glass. Ja för glass är nästan ett måste vid såna här byggplaneringar. Med extra strössel.


Foto: Sara Zetterström, Litle miss fix it


Kommentarer
Postat av: tinajo

Kul med ombyggnation - kan ju bli hur bra som helst! :-)

2012-05-23 @ 21:38:29
URL: http://tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: Sara - Little miss fix it

tinajo: jaaaa, jag vet!! Superspännade att förverkliga :-)

2012-05-23 @ 21:54:35
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: moster Eva

Du äääär matfixerad!!!

2012-05-23 @ 22:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback