Ek(o)brev

Åkej, om det inte var för att de var gratis, vilket inte ämnar för likviditeten, så skulle jag starta firma i ekollon. Vill dock förtydliga en sak, det är alltså ett ekollon som jag skickat, ingen spirande planta och inga garantier om sjumetersekar, utan en påbörjad grodd som kräver fortsatt omvårdnad och vattenfyllda vaser för att kanske ta sig vidare mot ekarnas motsvarighet till förskolan (tips: är ekollonet för litet kan man sticka 2-3 synålar i det så att det vilar på vaskanten med grodden i vatten).

Jag blir lite nervös nämligen att ni har för höga förväntningar för det var sån strykande åtgång. Ja, ja nu vet ni förutsättningarna och nu befinner de små gynnarna sig på väg mot alla nya familjer runt om i landet, beklagligt för er som inte hann få ett men tack för visat intresse! Jag känner mig lite som en kennelmorsa och ångrar att jag inte döpte alla på samma bokstav så där som man gör med kullarna. Men hey, vi kan väl starta en facebookgrupp där vi kan följa vedermödorna och lägga upp bilder när det spirar och dela eventuella nederlag och... Eller vid närmare eftertanke. Kanske inte (om ni inte väldigt gärna vill förstås).


Mobilfoto: Sara Zetterström, Little miss fix it


Kommentarer
Postat av: Jenny

Blev så glad när jag kom hem efter två intensiva och varma dagar i Stockholm (gravid i v 35, extremt varmt!) och fann ett brev med ett ekollonbebis i ;)



Ska försöka vårda det ömt & hoppas att det blir något att plantera ut.



Tack Sara

Hälsningar Jenny i Alingsås

2012-05-22 @ 20:37:55
Postat av: Lotta

TACK! Det lilla ekollonet kom fram idag. Fick genast doppa ner grodden i lite vatten. Nu håller vi tummarna! Undrar vad min lille heter? (EK-)Olle?



Kram Lotta



Ps. Jag är gärna med på facebook! :-)

2012-05-23 @ 18:14:48
Postat av: Sara - Little miss fix it

Jenny: jag håller tummar och tår för att det ska gå vägen... :)



Lotta: kennelnamnet på ditt ekollon var "tEKla II" men självklart är det fritt fram för ek-olle! ;)

2012-05-23 @ 21:21:19
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback