En av de här sommardagarna

fast det bara är slutet av maj. Så har det varit idag och jag gick upp tidigt trots gårdagens schlageryra för att ta tåget hem och hinna njuta av att vara ute i trädgården och kramas mycket med mannen som åker till USA på jobb. Vi har gallrat de första rädisorna i landet och finns det något godare än de där första av sommarens små röda bomber som får det att ila till i näsan när man tar en knaprande tugga?

Sen sövdes jag och den vilda bebin av syrendoften som ligger tung över trädgården och låg där utslagna i ett par timmar i skuggan och fast jag vaknade alldeles vimmelkantig på eftermiddagen så blev jag genomvädrad på ett sätt som man bara blir av att sova ute i friska luften och nu doftar täcket av vind och barfotagräs. Nyss åt vi grillat till middag och solen brände än och halloumin gnisslade sitt godaste och vi åt färskpotatis, fast det är fusk innan midsommar, och jag tror att det här var en av de där många underbara sommardagarna som vi har att vänta och som gör mig alldeles lycklig. Och nästa år är det jag som blir firad på Mors dag.





Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback