Söndagsläsning

För ett par timmar sen kom jag hem från en cykeltur med kameran för att föreviga några av alla vackra träd som står i blom och jag slängde mig på soffan för att vila ben, bäcken och bebisbula en stund. SvD på mornarna och barnvagnskataloger på kvällarna har varit lektyren på sistone men idag blev det veckans blandade kompott av inredning och föräldraskap. Mama köpte jag på vägen hem från Göteborg. Ett mammamagasin som innehåller en ganska bra blandning av mode, kändisar och hemma-hos, allt ur färälder/barn-perspektiv såklart. Lite som ett modemagasin för gravida.

Den andra tidningen, Föräldraguiden gravid, ges ut av allt för föräldrar.se och distribueras gratis via Mödravården. Detta nummer kändes högaktuellt för fam. Z med artiklar om bl. a: förlossningsplan, namngivning och barnvagnsguide. Mycket annonser som det alltid är i gratispress men definitivt matnyttig i övrigt.

Den sista tidningen är ett nytillskott som jag fick hem i LMFI-brevlådan, så nu blir det reklam eller en recension, välj själv. Det jag kallat tantmagasinet Femina (som jag börjat läsa på senare år vilket tydligen gör mig mognare än jag vill tillstå) har tagit fasta på det största intresset bland sina läsare och ger sig in i inredningssvängen ordentligt med sitt nya magasin Femina Hemma. För mig är det ungefär som en blandning mellan Plaza Interör och Hus & Hem, fast något dyrare med sina 55kr. Lite inspiration, lite mat, lite resa, lite hemma-hos och lite köpguider. Jag tog på mig kritikerglasögonen och tyckte på minussidan att den var aningens tunn men Jesper som bläddrade igenom den medan jag har skrivit detta inlägg inflikade att de det bjöds på mycket på de 132 sidorna och så är det. Jag gillade särskilt att de i sin småhusguide skrev ut priserna och om du blev nyfiken så finns tidningen i butik från nu till 10/7.


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Jag vill påpeka att som bloggare får jag en hel del mer eller mindre tvivelaktiga förfrågningar om att blogga om saker i utbyte mot betalning/varuprover och jag vill att ni ska veta att jag inte har någon dold agenda på Little Miss Fix It. Jag skriver helt enkelt om det jag gillar och de saker jag inte kan stå för eller ogillar vill jag helt enkelt inte skräpa ner bloggen med. Min blogg är min borg och perspektivet är mitt, men jag delar gärna med mig av det som får mitt gillande och som jag tror kan tillföra mina läsare något. Bara så ni vet. Och när jag fått något, som tidningen i det här fallet, eller samarbetar med något företag så skriver jag det. Är detta något något som stör eller tillför undrar jag?


Kommentarer
Postat av: Eva

Tycker definitivt att det tillför snarare än stör.

2012-05-13 @ 20:34:10
URL: http://litensomblirstor.wordpress.com/
Postat av: tinajo

Stör inte alls, smygreklam däremot stör! Jag gör precis samma, gillar jag något vill jag tipsa (hittills har jag aldrig fått något för det heller). Skulle kännas helt omöjligt att kräma på en massa beröm för något jag egentligen inte gillar, hu!

2012-05-13 @ 20:59:08
URL: http://tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: sara - Little miss fix it

Eva & tinajo: Tack för er input, härligt att vi delar åsikt i upplägget! :)

2012-05-13 @ 21:06:29
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Mrs Nilsson

Kjempebra er det med recesioner og anbefalingar så lenge de er ärlige og utifra din smak vi fölger jo din blogg for vi tycker om din stil.

Vil tipse om et nytt "mamma,mote,interiör"magasin fra Danmark: Cover Kids ! det magasinet må du ta en titt i nå som du kommer inn i en ny "målgrupp" så snyggt og inspirerande og annorlunda.

2012-05-14 @ 10:27:24
URL: http://www.mwsn.blogspot.com
Postat av: Emelie

hej tänkte bara passa på och tipsa om min nya tävling jag ha rpå min blogg där du kan vinna tandblekning, kolla in http://mliejohansson.blogg.se/2012/may/vinn-ett-vitt-och-fint-leende.html#comment

2012-05-14 @ 18:06:21
URL: http://mliejohansson.blogg.se/
Postat av: StickerPress

Hello,



Blog seems to be very interesting. Thanks For sharing such a nice blog. It’s great pleasure to get the chance to comment on such an informative blog.



Norway based Stickers Press Company offering Stickers til din begivenhet.We are one of most leading company in Norway proives services like Vannflasker med egen etikett, Ulike Vinetiketter, Funny Vinetiketter,Julen Vinetiketter, Classic Vinetiketter, Baby og Barnedåp.



StickerPress Offers full services on Bursdag Vinetiketter, Mor og farsdag Vinetiketter, Astro Vinetiketter, brus etikett, Chocolate Vesker etc.



StickerPress

http://www.stickerspress.com



Phone: +47 7391 2420

E-mail: [email protected]

2012-05-14 @ 19:02:42
URL: http://www.stickerspress.com
Postat av: Hanna

Det tillför tycker jag! det stör inte mig alls så länge du är ärlig om det och gör som du gör idag, tipsar om saker som du verkligen gillar helt enkelt! :)

2012-05-15 @ 23:54:26
URL: http://hannaedman.blogg.se/
Postat av: Linnea

Tillför. Mycket bra!

2012-05-18 @ 11:54:17
Postat av: Bodil- Smia

Tillför. Tror att en del läsare inte är medveten att mutor/sponsring förekommer och en del tror att allt handlar om det. För att sålla agnarna mot vetet så borde ni kanske fixa en stämpel, en kravmärkning? Äkta vara? Inga tillsatser? 100% egna åsikter.. (Huh vad spontant det kom med töntiga namn.)

2012-05-19 @ 22:37:09
URL: http://photografibutiken.se/bloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback