Sånt där om storlekens betydelse och så

Hej hopp och god morgon! Idag är mannen hemma och vi har tagit sovmorgon och legat kvar länge i sängen. När jag vaknade låg jag längst ut på kanten, med en liten kamin luftsnuttandes mellan skulderbladen. Två vuxna människor och en miniversion i en dubbelsäng på enoåtti, gissa hur fördelningen såg ut? Typ: pappan 39%, Marsipanrosen 50% och jag då. Ynka 11%, inte konstigt att man är ramsned emellanåt. (ha-ha-ha, "typ" åsså har jag räknat med ental... typiskt mig - millimeterkvinnan)
 
Appropå storlek så är det många som tycker att Marsipanrosen är stor men jag kan försäkra er om att hon är alldeles lagom. Visserligen känns hon tung som ett mellanstadiebarn efter fem timmar i BabyBjörnen och hon må vara stor i orden men är ganska liten på jorden. Det blev rätt tydligt igår när jag tog en mobilbild på oss i sovrumsspegeln innan vi gick ut på höstpromenad. Älskar när man behöver klä på sig bysiga islandströjor och tjocka sockar och håret får vara en slarvig fläta. Älskar!
 
 
Idag står det vaccination på schemat, alltså 3 månaderssprutorna. Jag är rätt tuff men att hålla fast mitt barn när de sticker nålar i henne så hon gallskriker, det gör jag bara inte. Tur att vi är två.
 
Nä nu vankas det frukost för jag hör hur tevattnet kokar ute i köket och Marsipanrosen provar rösten å det grövsta i sina små glada illtjut på inandning så att hon ibland sätter i halsen. Stor i orden men liten på jorden som sagt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Heter ditt barn Marsipanrosen på riktigt?=) Svara gärna i ett inlägg. Kram

2012-11-08 @ 10:46:29
Postat av: Malin

Har ni tur finns det två sköterskor på plats så att de kan sticka samtidigt i de små knubbiga låren! Då behöver Rosen bara bli ledsen en gång!

Svar: Den turen hade vi inte. Fifan säger jag bara...
Little Miss Fix It

2012-11-08 @ 11:37:45
Postat av: Malin

Och förresten, vad fin du var på "islands-höst-bilden"! Det röda yviga håret känner jag väl igen! ;)

Svar: Hi-hi, tack söta!
Little Miss Fix It

2012-11-08 @ 11:39:48
Postat av: Elin

De tar lika stor plats på jorden som i hjärtat...

Men alltså, varför måste alla kommentera bebisars "storlek"!? Vad spelar det för roll? Tjock, smal, lång, bred, kort - alla har vi ju vår stil!
Jag har en liten tös som föddes 8v förtidigt. Gissa om jag får höra att det var en liten en... Hon är 11v imorn och ungefär lika stor som den 3v bebis hon borde vara! Känner mig nästan tvungen att förklara! Men det är ju dumheter egentligen!

Din marsipanros är fantastiskt fin och alldeles lagom!!!
Sådeså!

Kram
Elin & "sirapslimpan"

Svar: Det är inte så att jag har något emot att man kommenterar, det är ju oftast bara en form av konverserande, och de som reagerat mest över att hon är så liten (normalstor) är släkten som bor långt bort och alltså bara ser henne genom MMS och videosnuttar på mejlen där hon nästan alltid fyller upp skärmen och alltså upplevs som en amason (eller sumobrottare, tomato-tomato) ;)
Sirapslimpan, det låter som ett riktigt A-barn det!
Little Miss Fix It

2012-11-08 @ 16:14:45
Postat av: 2-barns-mamman

Så fina ni är! Bebisar är precis som oss vuxna! Stöpta i olika formar och tilldelade sin alldeles egna personliget redan från början! :-)

Svar: Tack! Och ja, visst är det så, de kommer ut som sig själva, fast man kanske inte tror det...
Little Miss Fix It

2012-11-08 @ 22:12:09
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: Stephanie

Visst är det underbart med alla kommentarer folk kan fälla? Hon är så fin er lilla tös. Våran BVC sköterska säger att vår lilla dam ska äta mindre hon är helt enkelt tjock. Haha du kanske har grädde i tuttarna och dessutom är det troligtvis bättre att vara stor än liten när man blir sjuk :)

Svar: Ha-ha, onelinern om grädde var precis vad vår BVC-läkare sa vid 2-månaderskontrollen!
Little Miss Fix It

2012-11-09 @ 10:54:41
URL: http://Stephanieljunggren.blogg.se
Postat av: Linnea

Vilken fin bild. Lilltjejen ser förbluffande gullig ut!

Svar: Tack! Hon är så söt så jag dånar tjugo gånger om dan, jag lovar.
Little Miss Fix It

2012-11-09 @ 16:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback