Tillväxtkurvan

Barn vill bli stora. Växa. Och fort ska det gå för tänk om man råkar vara lite kort i rocken då dröjer det ju hur-länge-som-helst innan man får åka de allra häftigaste attraktionerna på nöjesfältet. På insidan av skafferidörren hemma hos min dagmamma var det fullklottrad med alla ungars längdutveckling: Jocke, Micke, Linda, Malin, Johan, Jimmy, jag, Ceasar... och Lill-Mickes förstås. Många små markeringar och datum. Men sen flyttade hon och kvar blev varenda tillväxtkurva. Men om man målar en mätsticka på en möbel - en hylla eller ett högt skåp så det blir som en jättelinjal, så kan man ju flytta med alla minnen av hur man skjuter i höjden. Och se om det blir den här eller nästa sommar man äntligen får åka FlumeRide.
Tipstack till Tiger.
 
Foto: Kristina Kurronen, styling: Susanna Vento

Kommentarer
Postat av: Malin

Snyggt, blir nog till att göra i Simons rum! Som en pik till annan fam.medlem kan man ju ha en på bredden i köket!

Svar: Ha-ha! Sätt den på kylskåpet ;)
Little Miss Fix It

2012-11-20 @ 08:43:54
Postat av: Nilla

Fin idé! (Vi bor ju i det huset som vi köpte av makens föräldrar. Så på en dörrkarm nere i källaren finns streck som berättar hur han och hans syrra växte :-) Själv har jag skrivit upp mina barns mått i deras "hyss"-böcker. Men vi har även kladdat lite i källaren...!

Svar: Eller hur!? Jamen det är ju ett fantastiskt minne, en sån grej som jag skulle försöka undvika att renovera bort om jag köpte ett hus med en tillväxtkurva i. :)
Little Miss Fix It

2012-11-20 @ 08:45:26
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Nilla

Alltså jag kan inte låta bli att störa mig på att du ska behöva ha din text understruken... Det blir så fram tills att du sätter in en länk i inlägget. Efter länken blir det inte understruket längre. Det vill säga det blir likadant som när man gör en länk.

I min blogg har jag ju det så att en länk är, understruken och när man för muspekaren över den så blir texten ljusblå. Jag brukar nu mera, oftast, göra så att jag lägger in en länk i början av inlägget för att slippa att texten blir markerad i resten av inlägget. ( i mitt översta inlägg just nu är det bara ordet "Bild:" som blir blått då man för muspekaren över. SÅ som en temporär lösning kan du ju lägga in en länk på första ordet i inlägget, helt enkelt...

Stilmallar är svårt, men i början av min stilmallstext står det typ:
a {color: #000000;}
a:hover {color: #6CA5FF;}
#wrapper {
clear:none;
och så vidare. Färgnumret 6CA5FF står för det ljusblå färgen. Alltså detta har jag inte ändrat själv utan det följde med den stilmall jag valde från första början 2005. Kanske är det där någonstans du kan ändra från understruket till en färg istället? Men det vågar jag inte säga mer om än så... / Nilla

Svar: Ha-ha, underbara du! Nej det är ju förjäkligt med understrecken, jag ska fråga en it-kille idag. Ja det ska jag minsann! Hihi.. tack för ditt engagemang ;) Kram
Little Miss Fix It

2012-11-20 @ 09:04:55
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback