Unikt dockhem för välgörande ändamål

Appropå annorlunda dockhus som jag bloggade om för ett tag sedan så läste jag nyss i senaste numret av Elle Interiör att man kan man bjuda på ett klassiskt Lundby Småland, fast allt annat än klassiskt eftersom konstnären Lisa Rinnevuo har designat det. I sann Lisa-anda så finns det t o m en ateljé full med målade dukar. Dockhemmet auktioneras ut på Stockholms Auktionsverk till förmån för SOS Barnbyar och budgivningen pågår i ytterligare 24 h, tills i morgon kl. 13.00. En verkligt fin sak och ett garanterat unikt dockhem. Och om budgivningen drar iväg över plånbokstjockleken så kan man ju alltid inspireras, det är gratis.
 
Foto: pressbilder från stadsauktion.se
 
 

Kommentarer
Postat av: madeleine

snyggt!

2012-11-12 @ 15:36:45
URL: http://bonjourvintage.wordpress.com
Postat av: Lotta

Ibland kan jag bli så trött på allt ROSA och pluttigt överallt! Äntligen ett dockhus med lite attityd!I like it!

Svar: Eller hur!!
Little Miss Fix It

2012-11-12 @ 21:27:54
Postat av: Anna med Ludvig och bullarna

Åh vad häftigt! Jag har ett gammalt Lundby dockskåp som jag ska renovera och ge Ludde. Ska bli så himla kul! Lär ju inte bli lika kreativt, men mer som vårt eget hus.

2012-11-14 @ 10:08:56
URL: http://annatotti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback