8 månader

Det är lite som det där med att börja raka benen. Alla säger det men ändå fattar man det inte förrän man är där själv. Fast när det gäller benbehåring så ska man aldrig börja och när det gäller bebisar så är det den bästa tiden som är precis precis just nu. När hon var (när jag skrev det här igår kväll gjorde jag en paus och gick tillbaka och läste alla andra jubileums-inlägg och blev alldeles bölig och så mjuk i hjärtat att jag var tvungen att hindra mig själv att gå och väcka ongen och lukta henne i nacken och pussa henne på magen och berätta för henne hur mycket jag älskar henne...)
 
Pjuh! När hon var två månader kunde hon inte ens hålla huvudet stadigt och nu ett halvår senare reser hon sig mot stolar, bord och förbipasserande ben (mindre lyckat, vi kallar henne inte Einstein - än) och kryper precis så bebiskorrekt som dockan med batteri i magen som min lillasyster fick när mamma och pappa kom hem från en resa till London i slutet på åttiotalet. Och det har aldrig varit roligare att vara mamma! För när kunde man underhålla någon på det här viset bara genom att äta ett päron sist? Förlåt för både mitt och Marsipanrosens dåliga bordsskick, men allt för konsten vettni.
 
 

Kommentarer
Postat av: Kimberly

Haha underbar!

Svar: Omöjligt att inte skratta själv! :)
Little Miss Fix It

2013-04-07 @ 07:52:00
URL: http://kimberly.nu
Postat av: Elin

Så himla underbar!
Kommer så väl ihåg när min lillebror (en liten sladdis) va i den här åldern. Nu är han tio år gammal. Men vi kallar honom bebis ändå :)

2013-04-07 @ 09:09:46
Postat av: Lisa

Haha, ljuvlig film! Och du kan verkligen sätta ord på hur det är och känns :) Kram

Svar: Tack Lisa, ja vi sitter ju i samma hjälplösa mammabåt :)
Little Miss Fix It

2013-04-07 @ 20:41:57
URL: http://pyssellisasblogg.blogspot.com
Postat av: Lotta

Vilken goé "onge" du har! Man blir alldeles varm i hjärtat av hennes skratt. Tänk vad lite (förlåt, inte för att jag på något sätt vill förminska dej!:) det behövs för att få ett så gott skratt! Har för mej att det finns något klipp med någon som låter som plinget från micron, och får liknande effekt. Tänk vilken tur att vi har våra härliga ungar! Förgyller vår vardag...

Svar: Ha-ha, visst är det underbart! Det där gurglande skrattet kom som en blixt från klarblå himmel och jag hade gett många pennys för att få ta del av hennes tankar just där och då! :)
Little Miss Fix It

2013-04-11 @ 19:48:27
Postat av: Lilly

Jag ramlade in på din blogg för några dagar sedan...vilken fantastisk blogg! Så himla mysig! Jag blev alldeles förtjust! :) Och så verkar det som att vi har exakt jämngamla döttrar...

Jag kommer helt klart att läsa vidare!

Svar: Men tack snälla Lilly för de översvallande orden! Du är såklart jättevälkommen hit, och tillbaka när helst du vill :)

Och vad roligt med våra glin. De fina glina!
Little Miss Fix It

2013-04-14 @ 15:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback