Dag 422/422

Efter att ha sammanfattat de senaste veckornas varande så började i alla fall jag att fundera över hur jag egentligen har tillbringat denna sista dag av megalång mammatjänstgöring. Så här kommer den i punktform:
 
  • Ägnade morgonen åt att inte hitta systemkameran med de 1200 icke backup:ade sommarbilderna. Grät och gick åt, ställde mentalt in Formexresan och förbannade min tanklöshet under gårdagens kalasande och stadsmingel med barnvagnen som tvivelaktigt kassaskåp innan det visade sig att en granne hade förbarmat sig över den i trädgården minglandes kameran.
  • Grät och gick åt, av lycka för att de inbillade tjyvarna var just inbillade. Återbokade Formex mentalt.
  • Tog en sväng på det stora blå varuhuset och vidare till sportbutiken varifrån jag gick i nya mässvänliga skor.
  • Fyllde upp välling- gröt-, blöj- och matförrådet inför mannens skiftbyte. Rätt start och jada jada jada.
  • Tvättade ett gäng dukar från gårdagens ettårskalas.
  • Åt tårta idag igen.
  • Sövde en övertrött Busa.
  • Startade datorn efter ett världsalångt uppehåll. Sparade sommarens 1200 härliga bilder.
  • Började om med sövningen eftersom den yngsta familjemedlemmen inte tyckte att hon behövde sova fast motsatsen var uppenbar. Högläste boken "I huvudet på din bebis" i förhoppning om att hon skulle somna av tristess.
  • Ropade in den biltvättande mannen som tog över nattningen, och lyckades bättre.
  • Skrev inte bara ett utan två blogginlägg i rad.
  • Gick och lade mig lite för sent med tanke på att klockan ringer 04.40 imorgon.
Ptja, sämre avslutning kunde man ju haft. Hejdå älskade blöjrumpa, vi ses imorgon när mamma kommer hem från jobbet!
 
 

Kommentarer
Postat av: Kimberly

Lycka till på första jobbedagen! :) Åh FORMEX! Har alltid velat dit men aldrig varit där.

2013-08-12 @ 09:39:23
URL: http://kimberly.nu
Postat av: Lotta

Det låter som en härlig början på nya jobblivet med barn! Det går upp och det går ner...
Vad kul att se nya inlägg på din blogg. Efterlängtat ska du veta, men den som väntar på något gott....Håller tummarna för en härlig höst! Trots att regnet just nu öser ner, utanför fönstret. Kram

2013-08-12 @ 21:32:14
Postat av: anna m ludde

Välkommen hem! Vill veta mer hur det var att bila och spendera sommaren i Italien. Funderar på att göra samma grej nästa sommar.
Hoppas du har en bra första dag på jobbet!
Kram

2013-08-13 @ 15:58:14
URL: http://annatotti.se
Postat av: 2-barns-mamman

Förstår att ni haft en härlig sommar :-)
Hoppas jobbstarten gått bra. Det är (har åtmintstonde varit det för mig) med en blandning av sorgsenhet, ångest och vemod - för att hemma-föräldra-jobbet är slut, och spänning och avkoppling - för att åter vara tillbaka på jobbet och få rutin och ett avbräck i föräldrarollen som man börjar jobba igen. :-)

Svar: Jag undrar bara hur lång tid det tar innan man vänjer sig vid att missa så mycket av ongens vardag. Det känns jobbigast tycker jag! Men att själv få jobba och utvecklas det känns fantastiskt bra måste jag säga. :)
Little Miss Fix It

2013-08-14 @ 22:47:20
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback