Kreativa processer

Förmodligen har jag fungerat likadant mer eller mindre men det blir så extra tydligt nu när jag är frilans och egen företagare hur viktigt det är att verkligen fånga idéerna, när de kommer.
 
Tack vare stormen Sven fastnade jag i Älmhult både länge och väl men efter drygt sex timmar, åtminstone tre gånger så lång tid som normalt, så kom jag äntligen hem igår kväll. Vaknade vid 04-tiden nu på morgonen av en ledsen Marsipanros som sömndrucket stod i sängen och lite uppgivet konstaterade "oova". Ja för vem vill inte sova så dags på dygnet? En klapp och lite välling och hon somnade om direkt. Men inte jag.
 
Mobilspel, djupandning, skeda den tungsovande mannen. Inget hjälpte. Och precis när det kändes som om John Blund-sanden började grusa ögonen igen så fick jag en idé. En idé till en utställningsmonter. För en kund som inte vet om att den behöver just den här montern till vårens mässor. Lite väl sent egentligen och tänkte först Jag skriver ner det när jag vaknar igen men sen slog det mig att det är ju just de här idéerna man ska fånga så här sitter jag nu. Iklädd raggsockar kurandes framför skissblocket där jag har mitt eget kreativa pyjamaspartaj i skenet av adventstjärnorna i koppar. Och vet ni, jag tror att det kan vara en riktigt hållbar idé faktiskt och inte en sån där som krackelerar i takt med gryningsljuset. Jag ska bara sälja in den hos kunden förstås.
 
Bjuder på lite suggestiva bilder men de passar onekligen min process!
 
Mobilfoto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, såg att du tävlat om Guide to manhattan-tavlan på trendenser.

tavlan finns just nu på Tradera:

http://www.tradera.com/item/2305/197408070/new-york-plansch-david-ehrenstrahle-2013-guide-to-manhattan

Svar: Åh, tack för tipset!
Little Miss Fix It

2013-12-08 @ 10:12:30
Postat av: Lotta

Vad spännande! Visst är det så, när man plötsligt vaknar mitt i natten..då kommer alla idéer. Jag brukar säga till mina kollegor att min planerings tid ligger omkring 3-4 tiden på morgonen. Det är nästan att man vill stiga upp och åka till jobbet. Det låter som ditt nya liv som frilans fungerar bra. Vad kul för dej!! Kram Lotta

Svar: Men det är väl just därför hjärnan är på högvarv, för att man egentligen inte är färdigsoven utan bara lite kortsluten!? ;) Det är väldigt kul med variationen, tack! :) Kram
Little Miss Fix It

2013-12-10 @ 19:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback