Äpplet faller inte långt från päronträdet

Förutom att ro en torpaffär i land så har jag och familjen ägnat den senaste tiden åt att brottas med nya sovrutiner. So far so good och om veckan utvecklar sig positivt så kan jag bjuda på receptet om ni vill. Tänkte även passa på att tacka för era kommentarer och påpeka hur usel jag är att besvara dem just nu. Solli.
 
Annars handlar vardagen väldigt mycket om just rutiner för tillfället. Matrutiner, kvällsrutiner, träningsrutiner (ja, för min del, än har vi inte börjat med drillning av Marsipanrosen a la rysk gymnast) för att nämna några och för familjen Z, AKA göra lite vad som faller in för stunden, är det projekt el grande vill jag lova. Jag menar, förr sträckte sig mina rutiner till att passa tågtider och nu är hela livet en enda stor mat- och sovklocka. Kanske faller det utanför ramarna för detta skalmansliv men en regelbunden aktivitet vi ägnat oss åt det nya året är babysim. Lite som att komma till badkarshimlen varje onsdag tycker Marsipanrosen så det har hänt att vi gjort en avstickare till simhallen på helgen också och jag blev så glad när jag tömde minneskortet nyss och hittade lite bilder. Som hon älskar't. Kanske inte så konstigt med tanke på att både jag och Jesper alltid varit badvalar, faktiskt så till den milda grad att ett privat badkar varit med i flyttlasset till inte mindre än fyra hyresrätter.
 
Åh vad vi längtar till sommaren och få se Rosen plaska i havskanten, men så länge det är snö får vi helt enkelt hålla oss inomhus och som min kära lillasyster uttryckte det så är det en Alvedon och en Ipren som plaskar runt där i den varma bassängen på onsdagarna, den ena i sina apple bottoms. Onekligen ser det inte bättre ut än att pigmentet gick i rakt nedstigande led men som tur är har ju tekniken gått framåt och Marsipanrosen kommer kunna tulta runt i en snabbtorkande UV-dräkt i sommar snarare än att tvingas bada med läbbigt åtsmitande t-shirts för att inte bränna sig - som jag är uppvuxen med. Små äpplen och deras päron alltså.
 
Foto: Chali Lindquist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback