DIY krokar till barnvagnen

Nu har vi precis vinkat av vår favorit-holländare Maria och tänkte fortsätta denna fredag med lite mer kompishäng eftersom mannen/pappan fortfarande är sjuk och inte så hängvänlig. Först tänkte jag bara skicka med er ett litet helgpyssel som är garanterat hängvänligt, säkert funktionellt till något jag inte tänkt på (cykeln?) men definitivt fiffigt till barnvagnen. Om man inte vill pyssla själv så kan man ju betala 149:- för ett par hos AddBaby, men det är ju just sånt som sätter igång "hur svårt kan det va?!-attityden" hos mig och det blir nästan en sport att göra det själv till priset av en bråkdel.
 
 
Du behöver:
  • Karbinhake, finns billiga på ex. Claes Ohlson. Mina fyndade jag på Tiger - 2 för 10kr.
  • nylonband ca 25 cm/hängare, minst lika brett som kardborrbandet
  • kardborrband (jag använde klistervarianten för det var den jag hade hemma)
  • en symaskin - så går det på nolltid
Klipp till en bit av nylonbandet, lägg det dubbelt lite förskjutet och sy en tät sicksacksöm i en kanal så att haken precis får plats. Sy fast den vassa delen av kardborrbandet på den yttre sidan på den kortare stroppen och den mjuka delen på den inre sidan på den längre stroppen. Smält ändarna på bandet, så de inte repar sig, med en tändare. Klart!
 
 
Varning för att hänga tyngre saker så vagnen blir baktung bara. Marsipanrosen höll på att flyga som en clown på cirkus när jag obetänksamt slängde dit en matkasse modell blytung här om dagen. Annars vill jag som vanligt bara säga -Happy Friday! (och massa kärlek och tack för att just DU läser bloggen!)

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Smart, väldigt mycket billigare att göra det själv!

2013-02-15 @ 21:47:05
URL: http://madelein.se/
Postat av: 2-barns-mamman

Smart!
Go fredag till er med! Hoppas maken repar sig och att ni andra klarar er!
Här har vi inte heller haft så mysigt, kört på fredagsMUT hela dagen med en bångstyrig 3-åring...

2013-02-15 @ 22:10:32
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: johanna

Men va smart! Tack för tipset! :)

2013-02-18 @ 20:58:11
URL: http://madebyjohannalarsson.blogspot.com/
Postat av: Eluus [ med glimten i ögat ]

Vad fiffigt :) Du är kreativ du!

2013-02-24 @ 11:27:47
URL: http://eluus.blogg.se
Postat av: Anna

Jag vet precis hur det är att råka lasta vagnen för tungt fram. Hämtade ut paket som jag så fint la över liggdelen. Vagnen tippade inte tack och lov men under promenaden hem fick jag knuffa framåt i snön och uppåt för att bakdäcken inte skulle flyga i luften!

2013-02-26 @ 14:25:19
URL: http://princessanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback