Efterlysning: Mysmusens body double

Ni som följder mig på Instagram (littlemissfixit) har säkert förstått att Mysmusen är en del av vår familj nu. När Marsipanrosen närmade sig två månader var hon så snuttig att jag blev helt ramsned och vi letade efter något som kunde avlasta den här human size-nappen lite. Så fann vi Mysmusen. Så gullig och söt, med snuttvänliga små tassar och en kropp som är perfekt att dra för ögonen när dagsljuset tränger sig på under middagsluren. Men. Vi gjorde värsta rookie-misstaget och köpte bara en (ja iofs fanns det bara en men vi borde liksom gjort en gallup i tillgänglighet) varför vi fasar inför dagen då vi inte hittar honom. För nu har Mysmusen fått en sån central roll att en liten Marsipanarm reflexmässigt slängs ut när hon lyfts upp ur sängen och med dinglar det där tygstycket som man numera kan koka soppa på. Överallt. Så det känns bara som en tidsfråga det där försvinnandet. Och nattning går multisnabbt i samarbete med Mr Mus.
 
Eftersom jag har de allra bästa bloggläsarna och många av er hänger både på nätet och i lämpliga butiker och kanske rent av har små möss hemma (som inte uppskattas av er telning, vi har sådana också) så tänkte jag be er om hjälp. Att hitta Mysmusens body double!
 
Det jag vet är att den på fackspråk heter Croshetta Mouse Soother reg. no. 25Z8437 (på en annan lapp står det J1042) och har slutat tillverkas till förmån för nya yngre förmågor (aldrig kan man känna sig säker!) av brittiska Jelly Kitten (Jellycat Ltd). Det finns en liknande mus men det är alltså just denna snuttevariant som är da shit här hemma. Så har du en oönskad hemma eller springer du på en i en affär, snälla lägg vantarna på den så fixar vi det med betalning och frakt och hela konkarongen. Det handlar om en fjärde familjemedlem liksom. Tack på förhand och happy Friday!
 
Foto: Sara Zetterström, little miss fix it

Kommentarer
Postat av: michaela- med syskon i magen ♥

åh en sån kär liten vän, visst blir dom som en i familjen! ;) här hemma har vi en kanin som fjärde familjemedlem haha

2013-02-01 @ 13:17:48
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Marion

Vi skaffade en extra nenne- no good! Endast originalet är godtaget även 3 år senare...

2013-02-01 @ 15:11:24
Postat av: Matilda

Om det är till tröst så har jag kvar min nalle(Vita Mannen) som följde med i ur och skur från att jag var ett. Den har blivit uppfiskad ur Stensö kanal av en snäll gubbe när jag var o matade ankorna med morfar och råkade kasta nallen i sjön, den har blivit kvar under en säng i en campingstuga malmö och den har tvättats otaliga gånger. Nu sitter den i en låda och tittar ut över vardagsrummet i min studentlägenhet. En så kär vän kommer alltid tillbaka...
Lycka till med att hitta en till mysmus iaf.

2013-02-01 @ 17:49:26
Postat av: Frida

Hoppas ni hittar en dubbelgångare till Husmusen, flåt mysmusen :)

2013-02-02 @ 11:18:48
URL: http://www.trendenser.se
Postat av: Sara

Igenkänningsfaktor deluxe! Vi köpte en snuttekossa som följde med till BB och har hängt med sedan dess. När sedan babybubblan luckrats upp insåg de okunniga päronen att katastrof kunde bli ett faktum i framtiden. Och givetvis producerdades denna kossa ej längre... Därmed inhandlades 2 st helt nya av annan sort och fick assistera vid nattning. Så nu bor en kossa och en kanin i spjälsängen hemma, och en kanin på dagis. Så mitt tips, köp 2 nya och introducera asap!

2013-02-02 @ 13:23:08
Postat av: Emma

Ajaj.. Ja det kan bli farligt det där.. :) Tyvärr har jag inte sett denna mus någonstans ännu, dock har jag en helt annan fråga: Skåpet som står bredvid marsipanrosens säng, vilket är detta? Ser fint ut!
// Emma

2013-02-02 @ 17:03:49
Postat av: Emma

Hittade inlägget ang skåpet! Flåt, inte varit en så frekvent läsare på sista tiden... :( Supersnyggt skåp iaf!!
//Emma

2013-02-02 @ 17:20:11
Postat av: Erika

Hoppas verkligen ni hittar en body double snart. Har tyvärr erfarit borttappad favvonalle på väg till tåget, och det var en fruktansvärd timme tills vi återfann den. Både jag och ungen grät. (Eller nä. Det var bara jag som gjorde't...)

Lycka till! // Erika

2013-02-03 @ 23:28:00
URL: http://walkonwood.blogspot.com
Postat av: Johanna Alla har en blogg

Sixten har en katt han är helt besatt av. Han går ungefär 3cm utan den och sin snuttefilt. En natt utan snutte och katt skulle inte gå och han är snatt 3 år. Det är en väldigt sliten katt kan man säga :)

2013-02-04 @ 18:26:51
URL: http://allaharenblogg.wordpress.com
Postat av: amanda

vart kommer den ifrån och vart kan man hitta dem på nätet? inte just denna men liknande av samma märke, så himla fin :)

2013-02-04 @ 19:19:45
Postat av: Christina

Hej!
En sådan söt snutte!
Jag googlade runt lite, hittade vad den kallas för "Jellycat Croshetta Mouse Soother".
Googlade runt lite till på det och hittade den på denna sidan:
http://yuppiebabyonline.com/toys_soothers-002.html
Det verkar vara en amerikansk sida, men den lilla snuttisen kan kanske vara värd lite tull och annat som kan tillkomma :-)
Lycka till! <3

Svar: Tack Christina! Jag skulle svarat för tusen år sen ungefär... tyvärr var den slutsåld via denna länken (samma dag du tipsade).
Little Miss Fix It

2013-02-04 @ 21:32:19
Postat av: Siri

Hej! Hittade dessa på ebay. Kanske något? http://www.ebay.co.uk/sch/sis.html;jsessionid=831D744A887B839511A495167A26F69C?_nkw=Jellycat%20Jelly%20Kitten%20Croshetta%20Mouse%20Soother%20Baby%20Toy&_itemId=370288566545

Svar: Tack för tipset gulliga du!
Little Miss Fix It

2013-03-03 @ 10:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback