Vabruari och Sweet Home 3D

Här lyser inläggen med sin frånvaro och det kommer väl knappast som någon skräll att "vabruari" verkligen gör skäl för namnet även i den här familjen (även om jag VAB:ar på heltid så att säga). Marsipanrosen drog till med en rejälv dos feber vilket resulterade i en mindre rejäl dos sömn till mig själv och natten till igår klev in som vinnande bubblare på värsta vaknätterna hittills-listan.
 
Förutom att det gör ont som tusan i mammahjärtat att se Rosen så vissen (verkligen bra symbolik) så blir det mindre tid att utforska nya roliga saker, som det här plättlätta programmet till exempel. Sweet Home 3D, bara att ladda hem och börja leka. Lättare än både Auto- och ArchiCAD som jag annars jobbar med och även om jag inte är superhaj på det så verkar det lättare än SketchUp också. Jag ägnade några timmar i vårt 30m² stora kylskåp, kallat torpet, i veckan och mätte allt som mätas kan -skissade upp det på millimeterpapper och överförde infon till den nya webbaserade leksaken så nu står grundlayouten klar. Bara att börja lattja runt med möbler alltså, när vårt hem är mer sweet och mindre sjukstuga vill säga.
 
Foto & skärmdump: Sara Zetterström, little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hoppas din dotter kryar på sig! På min förskola går just nu magsjukan. Den är heller inte rolig att få..mina kollegor och jag äter pepparkorn, spritar händerna och håller tummarna att den försvinner snabbt. Vilket fint litet torp ni köpt. Häftigt att man kan sitta hemma och inreda!
Kram Lotta

Svar: Jag är fortfarande frisk! *(vit)peppar (vit)peppar* Tack, det känns riktigt spännade med torpet, jag vill ha vååår!
Little Miss Fix It

2013-02-20 @ 15:23:28
Postat av: 2-barns-mamman

Krya på dig lilla marsipanrosen! Min lilla skrutt är också rejält vissen :-(
Ett sånt bra program, tack för tipset. Vi ska bygga om här hemma inom kort, perfekt att börja planera lite, specielt badrummet... :-)

Svar: Superenkelt. Ett tips är att fixa texturbilder i ett bildbehandlingsprogram och sen importera dem, så ser det precis ut som du vill ha det sen!
Little Miss Fix It

2013-02-20 @ 22:09:51
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback