Att få tummen ur

Jag fick en fråga om jag ville visa upp ett av våra rum i ett stort magasin och såklart ville jag det. Men vilket (rum, magasinet vet jag)? Köket är halvfärdigt, sovrummet för vitt, vardagsrummet har en tapet jag avskyr (men tydligen lärt mig leva med (nope) eftersom den fortfarande sitter kvar), hallen för rörig och gästrummet/kontoret.. ska ju bli barnrum. Ibland är det bra med en deadline för vips bestämde jag mig för att genomföra trestegsraketen och fixa rummet till Marispanrosen och således ha ett sprillans kids crib att visa upp. Ni vet det som legat och marinerats i månader och som är färdigt i mitt huvud fast inte precis i verkligheten. Sagt och gjort, det platsbyggda skrivbordet fick ryka och den platsbyggda gästsängslösningen likaså (eller snarare ommoduleras), kuddar har sytts, 14 gamla skruvhål spacklats och sänghörnan tapetserades (runt midnatt igår) med resterna av rullen jag hade hemma, kändes mer som om jag lade pussel. Säg inget till svärfar målaren. Idag ska väggarna bättras med färg och sprayburkarna åker fram.
 
Mestadels har jag jobbat på kvällarna när Jesper varit hemma och dresserat apongen men just tapetseringen tyckte jag var lämlig att göra tillsammans med vår tiomånaders. Det är det inte. Vanliga tapetserarfraser som "räck mig vattenpasset" eller "håll ut så det inte kladdar i limmet" funkade inte alls kan jag säga så efter första våden var det bara att invänta faderskapet och slutföra det hela på småtimmarna. Allena. Ja, ja det är nu ni kan komma med alla huvudskak och "det hade du väl kunnat räkna ut"-coachningar. Vill man så går det funkar nästan jämt, bara inte alltid kombinerat med små marsipanrosor.
 
I jakten på superhöga sängben hamnade jag på barnavdelningen på IKEA, där hittade jag inga, men däremot hittade jag en film som gjordes på jobbet i fjol. Min kollega inredde rummet och hennes dotter gjorde jättefina sänghimlar/taksagor. Så fina att det blev en film. Så medan jag härjar vidare bland burkfärg och blöjor kan ni njuta lite barnrums- och pysselinspo. Happy Friday!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Oj, vilken fart du har när du får "tummen ur"! Jag hoppas du skriver vilket magasin ert fina hem kommer att fotograferas i. Skulle vara kul att få kika in. Jag blir lite avundsjuk på er alla inredare på IKEA. Vilken kreativitet på jobbet! Jag förstår att det måste vara intensivt och svårt att hela tiden "hitta på" nya saker och idéer, MEN oj vad kul ni måste ha. Kram

Svar: Ja, vad gör man inte med kniven på strupen Lotta? ;) Det ÄR ett fantastiskt jobb, det är det verkligen, även om kreativiteten måste brottas med deadlines och säkerhetsföreskrifter mest hela tiden...Kram på dig!
Little Miss Fix It

2013-06-29 @ 14:50:01
Postat av: Camilla/StiliStilitiden

Underbart, alltihop! Vilken härlig inställning och man måste ju vara optimist, själv lider jag stort av tidsoptimism. Men hade jag inte den å andra sidan så hade jag nog stannat hemma och inte gjort allt jag hoppades jag skulle hinna. Igår fick jag vända halvvägs i vrålregn tillbaka t Gbg. Men idag ska jag baxa iväg mig o barnen att besöka Moltaz Design i Henån, igen;-)

Och du får ge sneak-peak sen det låter spännande att få se det du hittar på:)

Ha en fin dag!
Camilla

Svar: Åh vad härligt med besök i Henricks shop, den ser så fin ut! Här börjar säcken så sakteliga knytas samman... :) I'll keep you posted.
Little Miss Fix It

2013-06-30 @ 10:16:21
URL: http://stilitiden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback