Hurra på sjuårsdagen!

Jag minns det som igår, hur soligt det var och hur varmt det var i vår lilla lägenhet på Irisdalsgatan i Visby. Jag hade precis kommit hem efter skolavslutningen andra året på Designprogrammet och tänkte att en blogg kan ju vara bra att ha när jag åker på utbytesterminen i Tyskland till hösten.
 
Mitt första inlägg löd: " A blogg was born (lägg märke till svengelskan redan då) - Ett forum för en designstudent som önskar ventilera och arkivera sina tankar om inredning, formgivning och pyssel av alla de slag. Härligt!"
 
Så jag började lite trevande, försökte ta snygga bilder (tur att det finns en utvecklingskurva) och skriva om disajn som jag gillade. Inte hade jag någon aning om vilken inverkan det här virituella verktyget skulle ha på mig, på min familj och på mitt liv som helhet (hade Jesper vetat det hade han a-aaldrig lånat ut sin ferrariröda Acer den där svettiga sommaren som jag plitade html-kod och gjorde grafisk header). Sju år senare sitter jag här med ett kontaktnät så stort att det är svårgreppbart. Ett ok. En morot. En läsarkrets - ja som en fiskdamm som kräver att bli matad med nya Little Miss Fix:iga grejer, så underbar och peppande och oljegjutande och egoboostande att det är stört omöjligt att sluta.
 
Tack för att ni har varit med att bygga bloggen till det den är idag, tack för att ni läser, kommenterar, hejar, pikar och får mig att vilja vara en bättre, härligare, kreativare och vassare människa varje dag (okej, och där fick jag hybris)! Ja, det kanske räcker med bara Tack!?
 
Nu ska jag gå och blåsa den här lilla tonåringen till onge i nacken så att hon vaknar (lade sig sent och var även uppe i natt) och vi kan dra till öppnis och sjunga. Sjunga hurra för Bo(o) på namnsdagen idag! Åsså ser jag fram emot de kommande åren med bloggen - det mesta är nämligen ogjort, underbara framtid!
 
Mobilfoto: Jesper Zetterström
 
 

Kommentarer
Postat av: madeleine

åh hurra och grattis på blogg-födelsedagen!

Svar: Å tack och tack! :)
Little Miss Fix It

2013-06-05 @ 10:02:25
URL: http://www.bonjourvintage.se
Postat av: evelina blomquist

Hipp hurra! Tack ska du har som skriver en så väldans bra blogg!

Svar: Tack snälla Evelina. Vad tror du om att dra ihop en liten blogg-träff i Kalmar?
Little Miss Fix It

2013-06-05 @ 10:13:04
URL: http://evelinablomquist.blogg.se
Postat av: Mor Lisen

JÄTTEGRATTIS till både Blogg-födelsedagen och Bo(osans) namnsdag!
Kreativiteten gör underverk för de flesta av oss, vare sig vi ser den eller utför den..:)
Pussa ongen! <3<3<3

Svar: Ongen är x-tra pussad och kreativiteten är livsnödvändig tror jag Morsken. Puss o Kram
Little Miss Fix It

2013-06-05 @ 10:48:36
Postat av: Frida

Men Sara! Det är ju vi som ska tacka!! Tacka för alla vackra, bilder, tips om allt från pyssel till livets dilemman, formuleringar som får mig att vika mig dubbel och glädje i största allmänhet. Du är fantastisk som på ditt unika och göörroliga (ja, jag är från Göteborg!) vis delar med dig av dig själv! Så tusen tack finaste du.

Svar: Ojojoj, trots att jag inte borde gå under epitetet hårmåånell längre så blev jag alldeles blank i ögonen och varm i hjärtat av dina fina ord Frida. Ash, jag är en sån softie... :) Bamsekram till dig och tack för att du läser, kommenterar och skickar världens finaste handarbete när jag gjort nåt bra (som en gullig bebis t ex)
Little Miss Fix It

2013-06-05 @ 12:38:55
Postat av: Hanna

Gud vilken fin blogg! Besök gärna min och lämna gärna en kommentar så är du bäst!

Svar: Såklart jag gör det Hanna!
Little Miss Fix It

2013-06-05 @ 14:19:30
URL: http://hannasbloggidag.blogg.se
Postat av: Lisa

Hipp hipp hurra! Tack för inspiration och läsglädje :)

Svar: Tack!! Och tack för all kärlek du visar genom besök, kommentarer och paket Lisa!
Little Miss Fix It

2013-06-05 @ 22:42:40
URL: http://pyssellisasblogg.blogspot.com
Postat av: Camilla/Stilitiden

Hej!

Det var väl på tiden att jag kikar in ordentligt här, har missat som lite ny i bloggosfären. Grattis till jubilieumet! Roligt att höra att glädjen hänger i! Själv har jag bloggat i bara två månader + några dagar och är fortfarande "nykär". Får låta mig inspireras av dig!

Ha en härlig dag/morgon när du läser detta!
Camilla/Stilitiden

Svar: Vad roligt att du kikade in Camilla, gjorde själv en djupdykning hos dig. Bloggen ser jättefin ut! Hoppas att du sover gott och inte läser detta nu... ;)
Little Miss Fix It

2013-06-06 @ 02:06:19
URL: http://stilitiden.se
Postat av: moster Eva

Blogg och blogg och blogg, jag tycker Boo är det bästa du/ni gjort ; ) å hon är ju inte ens ett år!

Svar: Nä jag vet, det bästa spar man till sist!
Little Miss Fix It

2013-06-06 @ 10:40:41
Postat av: evelina blomquist

Hej igen! En liten blogg-träff tycker jag låter som en fin idé..! Det hade varit väldigt kul.

Svar: Eller hur! Då ska "jag försöka lägga lite energi i den frågan..." :)
Little Miss Fix It

2013-06-07 @ 08:53:26
URL: http://evelinablomquist.blogg.se
Postat av: Lotta

Ett försent GRATTIS till er båda!
Kram

Svar: Bättre sent... :) Tack!Kram
Little Miss Fix It

2013-06-08 @ 20:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback