Cirkus Zetterström

På lördag är det som sagt dags för fest. Nämligen Marsipanrosens namnfest och min 35-årsfest. Vi slog ihop det, det passade både förättaren och oss, eftersom vi redan i augusti bestämde att namnfesten skulle äga rum på våren. Nu är dagarna bråda för även om datumet varit satt i flera månader så är det ju först nu sista veckan som säcken ska knytas ihop på riktigt. Temat genom hela spektaklet från inbjudan till dukning är cirkus, med smutsiga pasteller, mustacher, tyll, rena pasteller och ränder en masse. Jag älskar't. S O M jag gör, men good enough har liksom aldrig riktigt varit min grej för ska det va så ska det va och har du väntat på blogguppdatering, mejlat eller kommenterat eller på något annat vis känner att jag är en dålig tvåvägskommunikatör så har det sina randiga såattsäga. Här är det fullt upp med att fundera på dekorationer, trädgårdsfix (ja vi tänkte slå upp cirkustältet vid torpet och där har det varit lite efterrsatt de senaste åren), välkomstdrinkar, snacksfunderingar, var vi rymmer 40 pers vid åska och drivis samt sistaminutenbradiga idéer. Som att hitta en gammal vaxduksstuv och göra en megalång vimpelgirland t ex. Fin som snus och lagom förpackad tills den ska på plats på lördag förmiddag. Vi ses på andra sidan, när jag är ett kalas och år klokare!
 

Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

STORT grattis till er båda två!

Kram

Ps. Håller tummarna att vädergudarna är nådiga mot er. Ingen drivis eller åska på min väderleks karta iallafall.

Svar: Tack!! Keep 'em crossed, det ser halvdant ut i prognosen men sol har jag beställt.
Little Miss Fix It

2013-05-15 @ 17:05:20
Postat av: .charlotta

Åh vad kul!!
Har själv nyligen haft brölopsfest och bara älskar att planera, pyssla och fixa. Det ända som kan vara ens fiende i mellan åt är tiden, kan speciellt tänka att det blir så som småbarnsförälder. Trots detta är du flitig och håller oss uppdaterade och ger os glimtar här och på Instagram, det räcker för min del! :)
Grattis till dig och marsipanrosen och all förhoppning om en underbar tillställning!

Svar: Tack .charlotta!! :) Idag är sista fixar och pysselracet, sen blir det kalajs för hela slanten!
Little Miss Fix It

2013-05-16 @ 13:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback