Cirkus Zetterström - photo booth

Tanken var att de sista inläggen från förra helgens kalas skulle publicerats medan jag var bortrest lördag-söndag, ja för helgens äventyr var nämligen att hålla möhippa för min kusin som gifter sig snart, men det gick i tekniskt baklås så nu spottar jag istället ut dem i rask takt efter varann från sjuksängen, för här hemma dansas det snorpolka i tretakt tyvärr.
 
En rolig grej som jag snodde rakt av från ett bröllop jag var på för ett par år sedan var en s k photo booth. Jag hängde upp en pimpad ram i vårat körsbärsträd och riggade kameran på ett stativ. Rekvisita som mustacher, glasögon, plutmunnar, näsor och annat urklippt i kartong och fastsatta på en grillpinne stod i en vas på marken (man kan ju tänka sig att utveckla detta ännu mer lite mer 3D och ha hattar, fjäderboa, paraplyer, intstrument eller vad man nu kommer på som gästerna kan leka loss med). Ett garanterat roligt minne från kalaset! En variant är ju också att innan gästerna går hem så tar man en bild på var och en att skicka med tack-kortet. Fast det hanns inte riktigt med på den här cirkusen.

 
Förlåt kära mor, det var ju din dag igår!! ♥ Här kommer en försenad hälsning från din mellis - visst är vi tjusiga!
 
Foto: Sara Zetterström & Alice Linder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback