Festfixarinspo - boktips

Tyvärr kom jag över dessa böcker så sent, jag fick låna dem av en kompis bara några dagar innan festen, att allt redan var planerat men flera av dekorationerna av det jag valde att göra på namngivnings- och födelsedagskalaset förra helgen finns faktiskt med. Och visst, hade det inte varit en kamp om tiden så hade jag ju gärna utvecklat både en och två ideér från dessa härliga böcker (jag menar popcorn-kartonger till gästerna, det är väl cirkus så säg), tur att det finns fler fester att planera.
 
 
Den svenska festboken Vintageparty är skriven av tre bloggerskor som några av er säkert känner igen; Volang-Linda, Vintageprylar-Louise och Emmasvintage-Emma och släpptes nu under våren. Här samsas handfasta tips om allt ifrån frisyrer till drinkar och visst, det känns inte som att de sju olika temana är jätteolika men det faller sig rätt naturligt eftersom allt går i vintagets tecken. Ett roligt sammanträffande är att bokens insida är grönt harlequin-mönstrad, bara en sån sak!
 
 
Boken Vintage Wedding Style kom ut förra året och är skriven av en amerikansk bröllopsplanerarare och fotostylist och det är inte utan att ovannämnda trio kan ha sneglat en del på denna föregångare (eller så är det ett sammanträffande för även jag lyckades ju slumpmässigt pricka in många av idéerna). Onekligen känns boken just väldigt amerikansk (more is more), men det passar bra på vintagetemat. En del av tipsen är svårapplicerade på andra fester än just bröllop men ska du gifta dig och vill ha en annorlunda fest finns det gott om tips att hämta från dessa tolv teman som boken presenterar. Ett stort plus i kanten för den välgjorda inspirations- och källförteckningen på slutet. Båda böckerna är billigast på Bokia.se

Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It
 

Kommentarer
Postat av: madeleine

hehe, den där boken är ju jag med i! :)

Svar: Ja jag vet! Gillar bilden med trebenslöpning extramycket :)
Little Miss Fix It

2013-05-28 @ 13:12:00
URL: http://bonjourvintage.wordpress.com
Postat av: Kimberly

Tack för tipsen! Jag vill ha ett sånt där vintage-bröllop så got to have!! :)

Svar: Hade jag gift mig igen hade jag gjort mycket annorlunda kan jag säga :)
Little Miss Fix It

2013-05-31 @ 19:13:41
URL: http://kimberly.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback