Fredagsblomma - Pilea Peperomioides

Jag vet inte hur det ser ut för er men nu tänker i alla fall jag ta helg. För första gången på... (men ärligt, jag minns inte ens när jag var på AW sist. 2002?) ska jag på After Work. -Vaddå, själv eller?! som min bästis skämtsamt uttryckte det nyss per telefon. Ja det är väl en av nackdelarna med att vara ett enmansföretag. Firmafesterna tenderar att bli lite smått schizofrena, eller ensamma, men nej inte själv. Istället ska jag till studion hos Jonas Lindström och förhoppningsvis träffa lite härliga människor som också vill avtacka en bra  jobbvecka.
 
Som fredagsblomma bjuder jag på Elefantöra, ja den kallas så och även Parasollpilea och det kan man ju förstå, både liknelsen vid elefantöron och parasoll, särskilt som det riktiga namnet är mindre läsbart än en finsk bruksanvisning. Hur söt som helst och tålig eftersom den överlevde en cross country resa hela vägen från Göteborg i förra veckan. Floramor & Krukatös heter kenneln och vill ni komma till blomster/krukhimlen så är det en butik att sätta på måstelistan. Just sayin'. Och bor ni långtbortistan så har de webbutik nowadays också. Men nu. Äntligen och happy fredag!
 
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Emma, Olivias mamma

Vilken fin blomma! O häftig kruka till. :-)

Svar: Ja, eller hur.
Little Miss Fix It

2013-11-08 @ 17:07:51
URL: http://emmaloves.se
Postat av: Anna H

Åh fast en sådan köpte jag på gamla hederliga Blomsterlandet för bara någon vecka sen! Roliga!

Svar: Tack för tipset!
Little Miss Fix It

2013-11-09 @ 21:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback