2 år

Två år. Ja jisses, 2 år! Grattis älskade Marsipanros, Bobbo, Busa, Boosan, Bubbel Boo, Loppan, Loppi-lopp, Boosa busa för att nämna några av smeknamnen.
 
Fina onge som så fullkomligt förändrat livet för oss. In a good way.
 
 
Idag har vi hurrat för andra gången på en vecka, detta kalas hemma hos Farmor och Farfar för att fira både kusin Pietro som är en vecka äldre och Farfar som så när fick ha sin födelsedag ifred när den Vilda bebin bestämde sig för att komma ut en tidig tisdagmorgon i augusti. För två år sen alltså. Ohämmat körsbärsätande, trädgårdsarbete, glass på hamnen, och bus i lekparken med sandalfötter a la tvååring avslutades med middag, tårta och pysdricka i högt glas. Är man två så är man liksom. Stor tjej.
 
 
Det enda som stod på önskelistan var armpuffar, något hon konsekvent informerat oss om i ett par veckors tid. I form av pedagogisk mamma (med framtidens kanske lite vildare önskningar i åtanke) försökte jag förklara att man visst får önska sig precis vad som helst men att det luriga med önskningar är att de kanske inte slår in. Att det inte är s ä k e r t att man får det man önskar sig.
 
Sa jag, så pedagogiskt jag bara kunde.
 
Och blev avbruten av mannen/pappan/inköpschefen som sällan för att inte säga aldrig tappar fotfästet i det materiella; Jo, om man bara önskar sig ett par simpuffar, då kan man faktiskt vara så gott som säker på att man får det.
 
Och så blev det. Och lyckan var fullkomlig, det är det som är det fina med tvååringar. Storheten i det lilla.
 

 
Nu ska den här mamman gå och lägga sig, imorgon bär det äntligen av till Gotland.
 
Foto: Sara Zetterström
 

Kommentarer
Postat av: emma

Åh grattis Boo! Så härligt att få ha följt dig i nästan två år nu!

Älskar sista bilden, först såg det ut att vara födelsedagsbarnets hand som höll bubblet! :)

Svar: Så kul att du vill följa! Ha-ha, ja stackars barn, med mega-arm på höger...
Little Miss Fix It

2014-08-07 @ 23:42:07
Postat av: Tesse

Men åhh...bilden med armpuffarna på gav mig tåriga ögon...underbart glad för det lilla ❤️

Svar: Jaaa, sötnöten :)
Little Miss Fix It

2014-08-07 @ 23:51:32
Postat av: Tesse

Men åhh...bilden med armpuffarna på gav mig tåriga ögon...underbart glad för det lilla ❤️

2014-08-07 @ 23:51:34
Postat av: Anonym

Åh så goa bilder :)

2014-08-08 @ 07:47:36
Postat av: Emma | Tillvaron

Åh, bilden med armpuffarna, mina ögon tårades (läs: bölar). Har själv fått barn för lite mer än fem månader sen, och förefaller vara sjukt känslig nuförtiden. Så himla fint, grattis Marsipanrosen!

Svar: Ha-ha, känner igen mig! Och inte utan att jag bölade lite, även utan hormoner...
Little Miss Fix It

2014-08-08 @ 08:14:49
URL: http://tillvaron.se/emma
Postat av: Maria

Alltså hur gullig??!! Och sista bilden då, vem håller i champagneglaset egentligen? Grattis till boooooooo!!

Svar: Ha-ha, jag veit, ser helt galet ut! Hon tackar (men sticker blygt huvudet mellan mina ben i vanlig ordning) ;)
Little Miss Fix It

2014-08-08 @ 12:29:17
URL: http://riazzoli.blogspot.com
Postat av: jennie

Gratis gullunge! Det är så roligt att följa med och få lära känna dig genom bloggen, fina lilla rosen! :-)

Svar: Åh, tack! För hälsning och att du följer! :)
Little Miss Fix It

2014-08-08 @ 13:49:19
Postat av: jennie

Haha, verkligen inte okej med autocorrect, här menades givetvis grattis gullunge och inte gratis! ;-)

Svar: ;-)
Little Miss Fix It

2014-08-08 @ 13:49:57
Postat av: ida Hultberg

Helt underbart! Verkligen fantastiskt! Stort grattis!

Svar: Tack tack!!
Little Miss Fix It

2014-08-12 @ 19:59:46
Postat av: annatotti

Hon är verkligen förbluffande klok din lilla marsipanros!

Svar: Alla ongar är ju genomkloka, jag råkar bara fått en som kan uttrycka sig lite tidigare än vanligt :)
Little Miss Fix It

2014-08-15 @ 23:34:37
URL: http://annatotti.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback