Prisa Gud, här kommer vattenåterbäringen!



Vatten, vatten bara vanligt vatten. Tänk att något kan vara så efterlängtat! Nu rinner det äntligen obehindrat i torpledningar men tror ni el-snubben kom i onsdags? Nej. Tror ni jag diskade i champagne? Nej, jag är väl inte galen heller. Men sista dagen, då vi beräknat att stugan skulle vara funktionell nog för att kunna bebos till fullo (och börja med piffet) så klampades det runt med skitiga stålhättor som var allt annat än piffiga. Lärdom: När du säger "så fort som möjligt" nämn då aldrig den faktiska planerade deadlinen för hen som håller i totalentreprenaden, säg att det definitivt måste vara färdigt ett datum några veckor innan, annars hör hen bara datumet längst fram i tid (och levererade visserligen innan deadline, men det var ju vår deadline, inte deras). 

Strax innan midnatt i torsdags låg därför jag & Jesper och knäskurade varsitt rum, med vatten från egen brunn. Känslan att vakna till doften av gulsåpa på midsommarafton var lite som obetalbar. Och känslan att stå i solskenet och premiärduscha med näsan mot skogsbrynet idag var nästan sakral. Prisa Gud, här kommer vattenåterbäringen! 

Kommentarer
Postat av: Emma Thun

Så skönt!
Efter att ha följt renoveringen börjar jag bli lite sugen på att skaffa torp...

Svar: Ha-ha, fasen jag visste att jag skulle förhandlat om det där samarbetet med Hemnet innan jag drog igång detta projekt... ;)
//topare konverteringsgrad 100
Little Miss Fix It

2014-06-22 @ 08:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback