Uppdatering på renoveringsfronten

Vet ni, jag har fört dagbok och noga skrivit allt vi gjort i renoveringsväg i torpet dag för dag. Ända till förrförra veckan då det körde ihop sig lite och blev väldigt hektiskt inför midsommarupploppet så nu vet jag faktiskt inte vilken dag i ordningen det är. Fast instagram skvallrar om att dag 1 var för 11 veckor sedan...

Just nu är hallen grejen. Jesper åkte direkt från jobbet och målade runda två igår. Av någon konstig anledning så var liksom hallen aldrig riktigt med i planeringen, det var först när det övriga började ta form som jag insåg att jag helt glömt hallomhändertagandet. Vi pratar visserligen bara 2,4 kvm men ett viktigt litet rum för förvaring och mottagande.

Annars är det dags att lista "att göra" för nu börjar vi hamna där att livet på landet funkar och typiska saker som händer då är att en kommer på att en måste sätta dit golvlisterna (10 år senare, när man ska sälja). Men det får bli i helgen, och TGIF imorgon! Poddags minsann, med ett favvoämne om du frågar mig.

Sist jag var i torpet skruvade jag upp en lampa i köket och den blev extra fin med flätad kabel och isolatorer av porslin från Byggfabriken.




Kommentarer
Postat av: Lotta

Ert torp blir sååå fint! Roligt att du visar så mycket och din blogg inspirerar :)

Svar: Tack Lotta, härligt att höra!
Little Miss Fix It

2014-06-28 @ 11:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback