21. Golv

Vissa veckor är det svårare att få ihop det och eftersom både jag och Hildur jonglerar frilansjobb och familj går vi ibland på en nit i livspusselslotteriet, så blev det denna vecka varför vi fick skjuta på veckans inspelning av podden. Fast sedan igår ligger det färskaste ute och i avsnitt 21 av Kom In-podden  pratar vi golv, en viktig yta som ofta glöms bort när det kommer till inredning.
 
Personligen är ju jag mitt uppe i golvbryderier för torpets räkning och efter gårdagens inspektion avslöjades det att det gamla golvet var i sämre skick än vad jag räknat med så nu letar jag nya alternativ i massivt trä som jag ska måla. När vi flyttade in i vår lägenhet som då var en hyresrätt var hallen en enda hudfärgad röra och det första vi gjorde var att måla furutrappan grå och det är också den som fått stå modell för avsnittbilden.
 
Så jag säger som Timbuktu -stirra ner, och fundera på vad ett ansiktslyft av ditt golv skulle kunna göra för ditt hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback