Pågående projekt

Det har varit extremt tyst på fixarfronten här på bloggen och främsta anledningen är att jag inte hunnit med så mycket när all tid gått till att vabba på dagarna och fixa det nödvändigaste på jobbfronten kvällstid samtidigt som jag försöker sy ihop torprenoveringsplanerna, snickare bokad v. 15. Men ett pågående projekt har jag och det är ett facelift på en av våra matsalstolar. När jag räddade den från en majbrasa 2006 så var den turkos. Omgående målade jag den vit så det var alltså så den såg ut när jag bestämde att den skulle få nya kläder. Jag fastnade för mullvadsfärgen i presskittet från Sadolin och tänkte att den skulle gifta sig fint med en naturfärgad lädersits och det är väl typ där jag är nu. I väntan på ett tillfälle att hyvla ner sitsen och såga ur lite av hörnen för att få plats med det betydligt tjockare skinnet och hitta en ersättare till det utom räddningar avstrippade taglet. Så länge erbjuder jag bara platsen till gäster jag inte tycker så mycket om eftersom man riskerar att få stickor där solen inte skiner.
 
Foto: Sara Zetetrström, Little miss fix it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback