Stylisternas älskling

Lagom när vi fick ha kösystem till toan i förra veckan (ursäkta att jag tjatar men det var verkligen en traumatisk upplevelse, tänk magsjuka. Tänk magsjuka med en 1,5-åring hemma som som är precis lika svag, kräksig & bajsig. Tänk magsjuka med en 1,5-åring hemma som är precis lika svag, kräksig & bajsig och med en man som stämmer in perfekt på föregående medsjukling. Tänk en toalett. Misär. Tänk sedan en obligatorisk gyn-undersökning, jo jag lovar, jag ringde och sa att jag hade magsjuka och hoppades att de inte skulle deibtera mig någon besöksavgift och dem ba - kom ändå vi kan inte boka om dig! Det var som att vara i i-landshelvetet, jag svär.) nåväl, lagom när det för oss nya kösystemet dök upp här hemma så köade en massa pressfolk till ett helt annat happening i Stockholm och flera utvalda IKEA-städer runt om i världen för att få se nya PS-kollektionen. Nu hade ju jag varit med och fotat merparten av den redan i höstas så för den sakens skull så var det väl old news och ingen grej att missa, men det är ju alltid kul att gå på pressevent. Jag måste bara göra en liten notis här om att jag vet en viss fåtölj som kommer bli så exponerad framöver så det finns inte. Nämligen denna.

Bland de sista dagarna jag jobbade i Älmhult förra vändan så plåtades den i studion bredvid min men plötsligt blåstes det jobbet av och det ryktades om att möbeln blivit stoppad. Sånt händer hela tiden inom möbelindustrin - materialbrist, falerade säkerhetstester eller kvalitetskontroller liksom men jag blev så himla besviken och tänkte men nej! Inte stylisternas älskling! För hur svårmöblerad och pricy med sina 2000:- (IKEA-mått mätt) den än må vara i en vanlig lägga så älskar kameran den (och då även stylisterna) denna hörnfåtölj designad av Ebba Strandmark. Nya kollektionen släpps 1 maj men this little skönhet kommer först i augusti. Uttrycket bättre sent än aldrig har sällan passat så bra. Se er inte mätta nu då för i höst kommer den vara all over the place.
 
Foto: beskuren pressbild från IKEA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback