Renovering dag 30 och 31

 
Hej hopp i färgland! Usch vad jag är dålig på att svara på era kommentarer just nu, vill bara säga att jag läser varenda en och när den här renoveringen är över ska jag banne mig återta makten över tiden och tvåvägskommunikationen, så det så. Men tack, sluta inte kommentera. Jag ♥!
 
Bilden är tagen med ryggen lutad mot köksväggen i vår stuga. Golvytan för både kök och storstuga är 30 m² + 16 m² loft. Yttsepyttsigt alltså (låt er inte luras av stolen på bilden, den är model mini och tillhör just människan modell mini), yttsepyttsigt. Och av just den anledningen ville jag att det skulle bli ljusare och rymligare varför vi tog bort halva övervåningen och har målat allt vitt. Det är rena rama ljusterapin när solen skiner in i rummet från söder, som jag gillar't. Målsnöret skymtar även i fjärran. Det är sjukt mycket kvar (tak, vägg+golvmålning, kök inkl. kakel, lite el) ja egentligen är allt bara grundat nu skulle man kunna säga men den sista finnishen känns som en picknick i parken jämfört med slitet som varit. Det ser ljust ut. Bokstavligen.
 
Och för protokollet kan jag säga att gårdagen bjöd på en del spring i stugan:
 
+ Rörmokaren och elektrikern trängdes i den lilla källaren och klämde in varmvattenberedare och nödvändigheter för att den hägrande uteduschen mot södergaveln ska bli verklig. Smeden kom och mätte för trappa och räcke till loftet och jag slipade lister och grundade de sista takbjälkarna.
 
- En tekisk detalj till vattenpumpen saknas och beställdes från Italien med beräknad leverans om fyra arbetsdagar=försening av kök, eller ja inte bara kök. Tutti. Idag vaknade jag dessutom upp med en idé om ett räcke av trä...
 
Well, well vi får se var vi landar och idag var hela familjen Z ute på torpet men bara 2/3 av oss var egentligen arbetssugna. Den tredje håller på att få tänder och ville mest ha sällskap i sandlådan. (det var inte jag... eller Jesper)

Kommentarer
Postat av: Tove

Men vad snyggt det blir! Härligt!

Svar: Tackar! :) Nu går det tydligt framåt.
Little Miss Fix It

2014-05-30 @ 00:21:11
URL: http://soderskogen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback