Torpartriss

Det var early birds i det Zetterströmska residenset för att iscensätta en farsdags-frukost i morse. Färskpressad apelsinjuice, små tyska korvar och scrambled eggs, men inga specifika önskemål eller så från den där pappan till barnet. Och sen åkte vi på råttjakt i torpet. Jag har köpt en sån däringa pipmojäng som ska få små möss med känsliga trumhinnor att välja andra vinterhotell än Sjöströms stuga. Håller tummar och tår att den funkar för jag ser inte fram emot att fira ett eventuellt torparnyår med hela släkten Skogsmus. Föräldrarna försökte hålla horisontalläge med sagoläsning medan treäpplaren höll fanan högt och körde varv efter varv av hela havet stormar med de vinterförvarade dynorna. Nyss hemkomna ska jag försöka få den lilla cirkushästen i säng och själv landa inför ännu en arbetsvecka i Älmhult. Jag saknar alla fina loppisfyndade ljusstakar när jag inte är i torpet, får se om några ska få flytta in till stan över vintern.
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: sofia

Va fin din blogg ar, jattekul med DIYs, onskar jag var pyssligare ocksa. Har ett forslag/onskan, det ar att du fixar din blogg och dina bilder bredare sa man ser lite mer, det tycker jag gor det finare och mer lattlast :) kram!

Svar: Tack för tipset Sofia, det är en teknisk fråga beyond mina skills men jag ska absolut kolla upp det!
Little Miss Fix It

2014-12-04 @ 13:57:46
URL: http://sofiaroos.blogg.se
Postat av: Patrik at Brass&Gold

Vilken härlig blogg du har :D

Svar: Tack detsamma!!
Little Miss Fix It

2015-06-19 @ 18:19:05
URL: http://brassandgold.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback