Ett med naturen

Läste precis Trendenser-Fridas inlägg om att gräva där man står, så nu gör jag bildligt det jag gjorde bokstavligen för ett par veckor sedan. Under en svamptur i skogspartiet bakom torpet hittade jag nämligen en liten (övergiven *korsar fingrarna) ekplanta i mossan. Efter lite lirkande och ganska mycket kraft, envisa rackare det där, fick jag upp den komplett med rötter och allt. Fin att ställa i vas eller plantera i en kruka. OBS! Sånt får man endast göra på egna tomten eller med tillåtelse från markägaren.
 
Foto: Jesper Zetterström & Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Tove

De är så himla vackra, men du är medveten om att det inte är tillåtet att rycka upp växande plantor va? /tråkekologen

Svar: Tack för påpekandet, jag förtydligade i texten att det var på vår egen tomt! :) Jag gillar "tråkekologer" ;)
Little Miss Fix It

2014-10-02 @ 19:04:33
URL: http://soderskogen.wordpress.com
Postat av: Tove

👍

2014-10-02 @ 19:23:55
URL: http://soderskogen.wordpress.com
Postat av: Erika & Jenny

Hej du! Jag (Erika) sitter här med Jenny, hon informerar på sin allra skönaste dialekt att det funkar inte, den kommer döö. Hon undrar om torpeken överlevt? Hennes sjunger på sista versen ;) Kram och fin helg från Erika & Jenny

2014-10-03 @ 08:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback