Oxalisakuten

Jag brukar ju hävda att jag bestitter 1, 2.. noll gröna fingrar. Trots detta älskar jag växter och grönt och försöker ambitiöst få dem att klara åtminstone några veckor under min försorg. Och nästan varje gång jag är i Göteborg kommer jag hem med en växt och/eller snittblommor från smått fantastiska Floramor & Krukatös, nu senast med en Lyckoklöver (oxalis articulata). Efter en vecka eller så började den sloka (som sagt) och jag märkte att den var dyngsur efter att varit placerad bredvid mer törstiga växter. Vad göra? Jag satte den helt sonika på torken, några vita dagar på en tidning placerad på elementet för att bli torr och vips så stoltserar den pigg och glad i fönsternischen igen! Gröna fingrar, nja, men lite bonnförnuft funkar tydligen också.
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Annika

Så fin kruka, exakt en sådan jag letar efter!

Svar: Ja, love it! Finns som sagt på Floramor & Krukatös i Göteborg.
Little Miss Fix It

2014-10-22 @ 17:21:43
URL: http://sriwanna.blogg.se
Postat av: Nicolina Dreamy

Känner igen det med att inte kunna hålla växter levande, de va ju tur att de löste sig med denna växten för dig. Ser ju kanon fint ut hemma hos dig med den! skulle också vilja ha någon liknande typ av växt. vad är det för sort?

Svar: En Lyckoklöver. Fin som snus :) Tydligen kan man få den att föröka sig som ogräs, kolla in mitt instagram där jag också heter littlemissfixit.
Little Miss Fix It

2014-10-22 @ 19:27:27
URL: http://nicolinadreamy.blogg.se
Postat av: Petra

Jadu den där blomman försökte jag också ha ihjäl i somras. Men min mamma lyckades få den att överleva. Mammor kan!

Svar: Ahhahaha, underbar beskrivning, hög igenkänningsfaktor. :)
Little Miss Fix It

2014-10-23 @ 08:45:58
URL: http://frkarp.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback