Triss i lampor som gärna får flytta in i nya huset

Mina syrror är på besök. Lyxen av att ha två musketörer som rycker ut när det hopar sig, lil' sis som hänger med Rosen och big sis som är som en duracellkanin i blåställ. Jag sladdar mellan jobbuppdragen och lägenhetsfixet och när försäljningen är över med förhoppning om en vinst så ska jag börja planera för nya huset. Men en liten tjuvstart är väl på sin plats?
 
I senaste avsnittet av Kom In-podden pratar vi nämligen belysning, ack så viktigt i avlånga landet falukorv och vet ni om bara tre veckor ställer vi om till vintertid. Jag gav mig själv uppdraget att välja tre lampfavoriter och fastnade för dessa: en gammal trotjänare och två nykomlingar som skulle passa fint i Hundraåringen. En för pussar, en för mat och en för prat. Kan du gissa vilken som ska vart?
 
Foto via Egg of Columbus/Seletti, PJ50/Örsjö, Kuu lamp/hem

Kommentarer
Postat av: Emma Thun

Fina!
Jag var tre och en halv sekund från att beställa en kuu till vårt sovrum i lördags, men helt plötsligt la internet ner på paddan!? (Var det ett tecken?) Dagen efter (alltså igår...) såg jag sedan en instagram-bild från Sarah Widman med en sådan lampa och på bilden tyckte jag sen såg lite skev ut... som om tyget var för stort. Så då blev jag lite osäker och har inte beställt ännu. Har du sett den i verkligheten? Hur är tyget? Inte "plastigt"?

Svar: Ja, jag såg också den bilden häromdagen, men lite charmig ändå, liksom i för stora byxor ;) Nej, har inte sett den IRL, kanske kan mejla Sarah och fråga om känslan?
Little Miss Fix It

2014-10-06 @ 22:04:56
Postat av: Petra

Oj så fina lampor alla tre. Det ska bli så spännande att se hur du inreder, 100-åringen. :)
Jag blev väldigt sugen på att köpa den sista lilla vita. Kanske kan det bli ett köp framåt vintern.

Svar: Kunde inte sova i natt (en treäpplare som väckte mig) och låg och möblerade huset i huvudet, det ska verkligen bli kul att börja i något nytt! Jamen visst är den söt lilla Kuu lamp!
Little Miss Fix It

2014-10-07 @ 08:14:27
URL: http://frkarp.nu
Postat av: Emma Thun

Nu är den ändå beställd, så bara att hålla tummarna!

Svar: fingers crossed!
Little Miss Fix It

2014-10-12 @ 22:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback