Trädgårdssöndag

Under morgonen gjorde jag något jag tänkt göra länge - planterade om mina Elefantöra. Det senaste året har de skjutit flera skott och medan jag ändå var i farten att producera krukor av en gammal DI för lite förkultivering till odlingslådorna så passade jag på att göra några extra till elefantbebisarna i väntan på riktiga krukor. Krukmakaren kommer från Ica Garden. Hundraåringen har en altan på 50 m² och igår skurade vi hela härligheten som var rätt grön av alger efter vintern och nu ska vi åka och kolla utbudet för växter och krukor så att det blir mysigt att vara där. Dessutom tar vi en sväng till torpet ikväll för att klippa gräset som nästan kräver lie vid det här laget, det verkar bli en riktig trädgårdssöndag i solen.
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback