Miscellaneous w50/2015

Veckans sista dag och idag har vi redan tänt tredje adventsljuset och firat Lucia. Eller faktiskt så har det inte blivit så värst mycket firande, främst för att vi haft besök av våra Älmhultskompisar Elin, Henrik och busfröet C och det varit full rulle, fast kanske mest för att Jesper tajmade in kompishänget med att vara sjuk och delar av familjen liksom gick på sparlåga. Men imorgon ska vi se Boo lussa på förskolan. Får se om hon kommer sjunga alla sånger hon tränar på här hemma eller om det blir tvärtyst som i fjol.
Nu är det dags för blandningen av grejer som florerat runt mig på sistone, som vanligt bildkälla när du klickar på bilden.
 
Det ligger en intensiv jobbperiod bakom mig, kul för det mesta och den här veckan har ju jag som jag nämde planerat för ett matstylingjobb för Ikea. I inspirationsfasen stötte jag gång på gång på bilder av One-pot pasta. Blir onekligen sugen på att testa. Bara att slänga allt i en gryta och koka tills pastan är mjuk.
 
 
Planerna för Attefallshuset vi ska bygga börjar så smått ta form. I alla falla i mitt huvud och lite på Pinterest. Där hittar man bland annat den här bilden och även om jag vet att vår lilla gäststuga kommer bli mer stilren när Jesper får säga sitt så älskar jag känslan i det här boho-chica krypin:et.

 
Att ha en målbild sägs ju vara bra bl. a för att motivera sig. Själv är jag rätt dålig på det precis som att jag sällan premierar mitt slit. En god vän planterade citatet Work hard - play hard hos mig för många år sedan och nu när mina önskeskor kommit in i lager igen ska jag ta och leva efter den devisen och belöna mig rejält.
 
 
När vi ändå är inne på personlig stil så insåg jag häromdagen att det är flera månader sedan jag var hos frisören - jag låter ju håret växa för att få lite längder igen. På Pinterest har jag faktiskt ett eget anslag för hårinspo - där jag återfann den här bilden. Gillar rufset, en enkel fläta och den mysiga tröjan. Det dröjer nog till nästa år innan jag fixat underlaget dock.
 
 
Appropå barr. Om förra julen kännetecknades av granar med hela rotsystem i glasvaser så tycker jag mig se att årets trend är bordsgranen. Jag tilltalas av tanken på en mindre variant, mer lätthanterlig, men som ändå får lite höjd i och med att den placeras på ett bord eller skänk. Vi kommer få se många av dem de kommande veckorna var så säker, men har ännu inte bestämt om det blir så i Hundraåringen eller inte.
 
 
Från julgran till det som kanske ligger under den. Eftersom jag är emot köphysterin som råder i juletid och vi i storfamiljen tagit gemensamt beslut att skippa julklapparna sedan många år tillbaka. Därför är min önskelista inte särskilt lång men Jesper och jag ger hur som helst fortfarande varann paket. Smycken är väldigt personligt för mig och inget jag byter särskilt ofta, dagligen bär jag ringen jag fick av honom 2002 och armbandet 2012. I år har jag hintat om Atom47 och Beatas fantastiska hantverk. Min bästis fick ett armband med en kärleksknut av mig när hon behövde lite pepp och nu tänker jag att en liten Tiny knot gärna skulle få pryda den främre leden på mitt högra ringfinger. Vi får se om han nappat.
 

 
 
Nä nu är det dags att lägga även den här söndagen till handlingarna men imorgon tänkte jag berätta en stor nyhet här på bloggen - välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Emma

Nästa år är ju bara sjutton dagar bort så det är ju ibte så långt att vänta på en frisyr ;)

2015-12-13 @ 23:37:35
URL: http://emmassamling.wordpress.com
Postat av: Christine

Vilka fantastiska smycken. Åh jag skall spara sidan. En dag tänker jag att jag skall ge mina två systerdöttrar var sitt eternits smycke...vackert..Vackert...Jag känner också så. Vi byter presenter med varandra men i år har jag satsat på upplevelse..som jag längtar efter barnteater saltkråkan med "mina" trollungar <3 Ha en fin Advent och vecka.

2015-12-14 @ 06:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback