Stockholm T o R

Nu är jag på hemväg från möbelmässan i Stockholm och ville mest tala om att jag lever, trots gles blogguppdatering. Dagarna har varit fullspäckade och jag kommer där ifrån fullmatad med intryck, nyheter och härliga möten (och en packning som skulle behöva en sherpa eller två).

Möbelmässan i siffror:
Första kvällen i huvudstan tillbringade jag med min BFF. Vi åt sushi och jämförde kroppsligt förfall. Antal år som bästisar: 19.

Första mässdagen sprang jag på en gammal bekant från min utbytestermin i tyska Wismar. Antal år sedan vi sågs: 8 (han var sig lik).

Mässdagen II hade jag tillfälle att äta lunch med en saknad kollega som jag inte träffat på ett tag, sist var på en endurotävling och nu alltså möbelmässan. Vanliga fikaraster verkar inte vara vår grej. Hon har längre hår nu men om hon inte klippt sig sedan vi sågs sist så växer det rätt långsamt ändå. Antal år sedan vi sågs: 12.

Jag har vinglas i väskan eftersom jag tecknade nya tidningsprenumerationer på mässan. Antal: 4. Mvh Lättlurad.

Som om inte övrigt vore nog toppade jag packningen med nya (tunga) snyggböcker. Mvh Hulken. Antal: 3.

Det blev tight till avgång efter att jag sprungit från försenat pendeltåg genom Centralstationen med 40kg packning. Antal minuter till godo: 1.

Blåa och gröna och ännu fler blå nyanser som kunde skönjas i mässhallarna. Antal: oräkneliga.

Personer i en Hundraåring som jag längtar alldeles ofantligt mycket efter nu. Antal: 2.

Antal dagar tills jag förhoppningsvis gör det här igen: 363.

SFF-selfie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback