Halvåret i Hundraåringen

Igår var det precis ett halvår sedan vi flyttade in i Hundraåringen. Dan före dan före dopparedan. Planerna är många men vi skyndar långsamt (oh så nyttigt för mig). Tur är väl det för redan har nya tankar och idéer dykt upp och reviderat de (inte alltför) gamla renoveringsplanerna. Men än har vi alltså inte börjat flytta några väggar eller så. Det enda jag gjort är egentligen att måla hallen och två väggar i allrummet. Det existerar inga ritningar som stämmer så jag har försökt att själv göra dem utifrån en gammal från 70-talet som jag fick mejlat till mig från samhällsbyggnadskontoret. Så här ser vårt hus ut planmässigt:
 
 
Bastun är urriven, bara aggregatet är kvar, och som så många andra använder vi det som förråd. Sovrummet uppe till höger på övre plan agerar klädkammare (saknar min WIC från lägenheten!) och huserar sånt som vi tidigare hade i vårat källarförråd, något som inte kom med huset. Vardagsrummet är alltså vårt ganska stora sovrum i dagsläget. Boo bor i det mindre sovrummet. Den gamla glasverandan på nedervåningen är min favoritplats, eller egentligen är det i soffan framför fönstret där man sitter perfekt framför kakelugnen med full översyn mot hall och kök.
Den som är lite detaljfokuserad kan se att vi har inte mindre än fem(!) ingångar. Ja det är onekligen lite väl på så få kvadrat (142 m² enl. prospektet men jag tror det är mindre efter att ha kollat ritningen) men det finns planer på att ta bort en, fast som sagt, det kan ju också hinna ändra sig igen.
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Efter bilderna utifrån skulle jag gissat att det var större - man blir nog lurad av verandan. Vackert är det ju hur som helst! Skulle gärna se bilder från fler rum.

Svar: Men eller hur! En liten springpojke i en kungakropp skulle man kunna säga ;)
Little miss fix it

2015-06-25 @ 17:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback