Möbleringens ABC

Sommartider=poddtider, i alla fall för mig. Sommar i P1 är liksom synonymt med semester för mig (lyssnar på Beng Baron as we speak) och dagar på stranden är perfekta med poddradio på högtalare för att inte tala om i lurarna på kvällspromenaden. I det 61 avsnittet av Kom In-podden rundar vi av ämnet möblering som vi påbörjade i förra podden. Nyckelord som ”flöde”, ”rum i rummet” och ”utnyttja kubikmeterna” är återkommande. Här kommer tre handfasta tips när du ska möblera ett rum.
 
1. Tänk på flödet.
 Vilka funktioner ska möblerna fylla och vad krävs för en lättillgänglig lösning? Finns det dörrar som ska kommas åt, rum i fil? Möblera så att vägarna är raka och känslan öppen.
 
2. Tänk kreativt. Skjut inte alla möbler mot väggarna, vad händer med känslan och flödet om möblerna kommer ut i rummet? Häng även större möbler på väggarna för att få lätthet. Uttnyttja kubikmeteran inte bara kvadratmeterna.
 
3. Tänk flexibelt. Välj möbler med multifunktionella lösningar; klaffbord, möbler på hjul, pallar som fungerar som både bord och fler sittplatser etc. Extra viktigt i små rum men många funkioner.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej!
Fin blogg :)
För några år sedan så skrev du att du funderade på att skaffa svartbetsat golv. Jag tänkte höra om du fixade det och i så fall om du skulle rekomendera det. Det är ju sååå snyggt! Men kanske lite opraktiskt?


Svar: Hej! och tack!Nej jag har aldrig mörkbetsat något golv, det närmaste jag kommit är en mörkgrå trappa och ja, det är opraktiskt för all smuts syns direkt, precis som på vita golv. Men vad tusan, det skulle aldrig hindra mig så fundera på om du vill nöjda dig med "second best" av praktiska skäl eller om du ska gå för drömmen ;)
Little miss fix it

2015-06-26 @ 14:55:42
Postat av: Hanna

Men gud vad kul! Har helt missat podden, bra sommartips :)

Svar: Härligt! Då har du lite att ta igen! ;)
Little miss fix it

2015-07-02 @ 06:48:37
URL: http://fargsattaren.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback