Förvaring i barnrummet - gammal resväska

Om det är något man sällan kan ha för mycket av i barnrummet så är det förvaring. Jag minns (traumatiskt tydligt) min frustration när jag i föreskoleålder blivit kommenderad att städa mitt rum och i uppgivenhet grät "men jag har ju ingenstans att lä-ähä-hägga grejerna...". Lika tydligt minns jag förvisso de plastbackar på hjul som huserade under min bokhylla men för att förekomma liknande scenario har vi flera olika sorters förvaring i Boo's rum, både till smått och stort.
 
Eller så här temamässigt till utklädningskläderna - en gammal resväska. Jag hittade den här urtypen av resväska när jag svängde förbi second handbutiken Bonbons här i Kalmar för någon månad sen. Inte nog med att den bryter av fint till övriga möbler, den rymmer ju hur många olika personligheter som helst (ja tigrar, prinsessor och hattklädda halsbandsdamer allra minst). Dessutom kan man liksom inte låta bli att fantisera om vad den har varit med om, vilka platser den har semestrat på och vem som släpat runt på den och kanske gett den en och annan spark om den varit för tung. Kanske en tant från Haparanda som var hemligt förälskad i en sjökapten?
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback