Frukostmöte

Åhh ni söta läsare, ni behöver inte oroa er, visst det var en period där i februari som jag övervägde att flytta till hyresrätt men det gick över på några timmar och vi älskar vår hopplösa Hundraåring till hus.
 
Igår hade jag ett möte med ett par av Kalmars härligaste företagare. Madeleine som driver vintagebutiken Bonbons, frilansar som stylist och är hjärtat bakom bloggen Bonjour Vintage och Amanda som driver familjeföretaget och nätbutiken Folks Interiör fylld med möbler från det senaste seklet. Madde och jag gick en starta eget-kurs ihop när vi båda började frilansa hösten -13 och Amandas son Folke går på föris ihop med Boosan, så nä strictly business är det ju inte oss emellan precis men den senaste tiden har vi lyckats slå våra påsar ihop för ett affärssamarbete.
 
Det kan jag berätta mer om när det tagit lite mer form men vad jag skulle säga var egentligen att det här med frukostmöten är grymt underskattade. Visst underlättar det om man känner varann för att dra ihop en knytis som denna men man kan ju även träffas på något café. Det var liksom sjukt härligt att mumsa på frulle och skriva offert på samma gång. Vi bestämde att vi ska ha för vana att ses så här en gång i månaden framöver. Lite valnötsbröd, juice, pocherade ägg och massa annat gott stod till buds igår och Amanda hade gjort en frukostdessert som var lite att dö för. Jag skulle vilja påstå att folk som inte gillar bokstavskex har lite tråkigare. Helt klart veckans höjdpunkt (ända tills dagis ringde).
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Petra

Oj så himla mysigt det såg ut.

Svar: Japp, och smaskigt som tusan var det ;)
Little Miss Fix It

2015-03-25 @ 08:47:18
URL: http://frkarp.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback