Veckan som kommer

Jag vet inte om det är helgens häng med saknade systrar som gör det, eller att det blivit kallt och snart är jul men jag har himla massa energi just nu. Samtidigt måste jag i dessa lägen organisera mig för annars är jag expert på att springa på hundra bollar parallellt och bara bli trött på kuppen utan att göra ett endaste mål (skrev jag precis en fotbollsliknelse?). Nåväl.
 
Ny vecka med nya uppdrag och inspirerad av min Kalmarkollega och vän Madeleine tänkte jag sammanfatta denna vecka i punktform för att hålla mig på banan (jag vet att det heter (fotbolls)plan).
 
♦ Idag jobbar jag hemifrån på förmiddagen, jag skrev ju igår att jag tycker det är glest mellan DIY-inläggen här på bloggen för tillfället. Tänkte ändra på det. Dagen innefattar även ett möte med arkitektbyrån jag jobbat för, nya uppdrag ligger i pipelinen och jag kan knappt beskriva hur glad jag är att de vill ha mig med.
 
♦ Imorgon har jag frukostmöte med min adept Gunilla. Hon är precis i uppstarten av sitt företagande och har haft i hemläxa att sätta upp några delmål som vi ska gå igenom för att se hur jag lämpligast kan stötta henne. Det bästa, förutom att känna sig behövd, är att samtidigt som jag ger henne råd så sätter det igång tankar som gör att jag "ser över mitt eget hus". Affärsutveckling² alltså. Appropå det så kommer bloggen också utvecklas den här veckan, jag är riktigt förväntansfull!
 
♦ Onsdag. Ser fram emot en dag full av affärsidéer, entusiasm och presentationer i alla dess former när jag sitter med som jurymedlem i Idénästet, en slags språngbräda för UF-företagen i Kalmar. Ännu ett ärofyllt uppdrag jag fick efter min inspirationsföreläsning tillsammans med Drivhuset, Nyföretagarcentrum och Kalmar Science Park. Kvällen kommer gå i julpyssel/mysets tecken då vårt juntagäng (sex tjejkompisar som ses, fikar och och pratar livet en kväll varannan vecka) ska samlas hemma hos mig.
 
♦ På torsdag är det riktig syjunta tillsammans med ett gäng textillärare och då tänkte jag påbörja en del av Boo's julklapp. Hon har i flera veckor pratat om den mjuka dockan hon önskar sig, en med snippa och ljust hår, (treåringar har visst ingen koll på det kontroversiella i genmodifiering) varför baby Emma från Rubens barn ska få komma med Jultomten (sjukt praktiskt om Jesper och jag hade kunnat beställa ett syskon på samma sätt). Jag tänkte komplettera dockgarderoben med lite egensytt alltså.
 
♦ Fredag är min sista "öppna" dag på ett tag, sen är det fullt i kalendern med kundprojekt ända fram till jul och lång in i januari som det ser ut nu. Jag föredrar stressen (i måttlig mängd) som kommer sig av att vara fullbokad hellre än att oroa mig för glesbyggd mellan fakturorna. Egentligen skulle vi haft finbesök från Gotland men eftersom det blev ombokat så ska vi nog ta en traditionsenlig sväng på julmarknaden på Kalmar slott redan på fredagen.
 
♦ Lördag betyder vedleverans. Det märks redan på huset att temperaturen sjunkit och vi kompletteringseldar i kakelugnen på nedervåningen morgon och kväll. Direktverkande el är ju inte särkskilt hållbart men tills vi kommit fram till den bästa värmekällan för oss, Hundraåringen och Moder Jord så betalar vi åtminstone för God El. På kvällen ska vi pynta för advent.
 
♦ Söndag förmiddag tänder vi första adventsljuset och sen ska jag tillsammans med en annan förskolemamma ge våra barn lite 80-talsbarndom genom att ta med dem på Mora Träsk. Jag vet inte vems trauma som blir störst... Resten av dagen blir det julskyltning, knäckäpplen och tomtar i goda vänners lag.
 
En härlig vecka som precis tagit fart helt enkelt. Vintersolen skiner över Galgbacken och in i vardagsrummet vilket gör mig smärtsamt medveten om att det är dags att putsa våra fönster... (insert apemoji som håller för ögonen)
 
 
[ o ]: Sara Zetterström
 
 

Kommentarer
Postat av: Hildur - fixa&dona

Perfekt med din sammanställning över veckan som kommer. Då har jag ju stenkoll på när det är dags att slå en pling för att stämma av. ;) Kram!

Svar: Ha-ha,är det möjligt att få bättre koll än du redan har menar du?! ;) Kram
Little miss fix it

2015-11-23 @ 21:10:09
URL: http://fixaodona.se
Postat av: Annatotti

Och jag vet vad som ska hända med bloggen! Känner mig sjukt slug och förhandsinformerad. Hehe. Kommer bli sjukt bra!

Svar: Har du träffat en liten fågel, eller har du superskills i att läsa mellan raderna?! ;) Men bra blir det säkert.
Little miss fix it

2015-11-24 @ 14:32:59
URL: http://annatotti.com
Postat av: Anonym

Hehe rör sig om en teknisk slip up våra bloggar mellan. Säger inte mer än så förrän allt är klart! :D
Anna

2015-11-24 @ 22:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback