Vinterförberedelser

Den här helgen skiljer sig från tidigare helger eftersom det är dags för något vi aldrig gjort förut - att förbereda ett hus för vinter. Trädgårdsmöblerna ska ställas tillbaka i förrådet (som vi inte har), växter och krukor ska förberedas för sin viloperiod, trädgården också. Dessutom har vi idag installerat en luftavfuktare i husgrunden, för att undvika skadliga angrepp - på inrådan av besiktningsmannen innan vi köpte huset. Nej det är inte det charmigaste av projekt jag haft men det är liksom sånt som hör till när man flyttar in i ett gammalt hus. För övrigt ska vi förbereda för att lämna in ett fönster på övervåningen på restaurering eftersom vi upptäckte att det var genomrutten och endast hölls samman av vit tejp(!) och inte målat som vi hela tiden trott.
 
Dagen har varit grymt produktiv och imorgon är det lite samma procedur som gäller för torpet. Nu har jag parkerat mig i soffan framför kakelugnen. Med ljus i fönstrena, vedens knaster i ena örat och Sam Smith i andra. Boo har precis somnat och Jesper förbereder efterrätten i köket, delvis för att fira att vi inte blivit osams en endaste gång idag, en lördag helt i min smak faktiskt. Och hey, kung Bore, bring it on!
 
[ o ]: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Emma

Samma som här då! Frånsett att vi inte lyckades hålla sams riktigt hela dagen... Huruvida sågspån sopas från altan ner till gräsmatta eller plockas upp kan vara ett hett ämne.

Svar: HAHAHA! (nu blir du spammad Emma, men tack för dina kommentarer!). Sågspån kan, precis som det mesta andra i en yin/yang-relation, vara ett tillräckligt hett ämne ;)
Little miss fix it

2015-10-17 @ 23:03:19
URL: http://emmassamling.wordpress.com
Postat av: Emm

Låter härligt med en sån lördag och att söndagen kan gå i samma anda! Det där med avfuktare i grunden har jag viss erfarenhet av. Tipset är att höra med mer än en som sysslar med sånt. En stor firma körde med skrämseltaktik och var omotiverat dyra dessutom. Hoppas ni fått bra konsultation!
Lavendelbadsaltet tackar jag för receptet. Har precis återupptäckt karbadslusten. Gött!

2015-10-18 @ 12:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback